ایستگاه های امام حسین(ع) و میدان انقلاب متروی اصفهان تا پایان امسال تکمیل می شوند

مشاور عالی شهردار اصفهان با اشاره به روند تکمیل ایستگاه‌های خط یک متروی اصفهان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، دو ایستگاه امام حسین(ع) و انقلاب تا پایان امسال تکمیل می‌شود.

جواد شعرباف در گفتگو با خبرنگار ایمنا ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور تکمیل ایستگاه‌های امام حسین(ع) و انقلاب متروی اصفهان، اظهار کرد: ایستگاه امام حسین(ع) و انقلاب تا پایان امسال از نظر قراردادی تکمیل و مقرر شده که تا پایان سال بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، تجهیز ایستگاه‌ها انجام شود تا به مرحله بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: قرار است که تا پایان ماه بخش‌های باقیمانده خیابان چهارباغ عباسی اصفهان به گونه‌ای تکمیل شود که در اختیار سازمان نوسازی قرار گیرد و پس از آن سازمان نوسازی و بهسازی اقداماتی در این خصوص انجام داده و فعالیت‌های مورد نظر در این زمینه را اجرایی می‌کند.

مشاور عالی شهردار اصفهان درباره اینکه چه زمانی خیابان چهارباغ عباسی در اختیار سازمان نوسازی قرار می‌گیرد، بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، بخش مورد نظر سازمان نوسازی و بهسازی در سمت شرق خیابان چهارباغ عباسی در اختیار این سازمان قرار گیرد و باند شرقی خیابان تحویل سازمان می‌شود.

وی ادامه داد: پس از آن قرار است سازمان نوسازی و بهسازی اقداماتی در این زمینه انجام دهد و اقدامات مرتبط با پیاده‌راه‌سازی چهارباغ را اجرا کند.

شعرباف پیرامون وضعیت ساخت ایستگاه امام حسین(ع) و ایستگاه انقلاب بیان کرد: بر اساس فعالیت‌های اجرایی صورت گرفته، تکمیل این دو ایستگاه در شرایط مناسبی قرار دارد زیرا پیشرفت ساخت ایستگاه‌ها بالا بوده و تلاش ما بر این است که در زمان مورد نظر این ایستگاه‌ها تکمیل شود.

وی ادامه داد: این دو ایستگاه در زمان تکمیل با سرعت خوبی پیش رفته و در زمان مقرر بحث تکمیل سازه آن اجرایی شد که این در نوع خود بسیار خوب به شمار می‌رود.

مشاور عالی شهردار اصفهان با اشاره به دشواری اجرای این پروژه و اتفاقات صورت گرفته در این خصوص، افزود: ایستگاه انقلاب از نظر سختی کار با مشکلاتی نظیر ترافیک و بسته شدن خیابان چهارباغ عباسی، برداشتن درخت‌های خیابان چهارباغ و همچنین کف‌فرش تاریخی چهارباغ عباسی مواجه بود و این موضوع سبب شد که پیش از شروع عملیات اجرایی آن، فعالیت‌های باستان‌شناسی صورت گیرد تا دغدغه میراث فرهنگی نیز احصا شده و مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر با توجه به ضرورت کشت درخت در این مسیر، نیاز بود که سقف آن به صورت قوسی طراحی و اجرا شود که این نیز در نوع خود یک اتفاق مهم به شمار می‌رفت. ؛ این سازه خاص بتنی به صورت قوسی با دهنه ۲۵ متر طراحی شده و هیچ ستونی در میان آن دیده نشده که این مسئله نیز در نوع خود قابل توجه است.

شعرباف تاکید کرد: از سوی دیگر جابجایی تأسیسات در این نقطه بسیار خاص و حساس بود زیرا کلکتور اصلی فاضلاب شهر و لوله آب ۱۰۰۰ در این نقطه قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه امام حسین(ع) نیز به دلیل موضوعات ترافیکی از اهمیت خاصی برخوردار بود و به همین دلیل ۱۱ فاز ترافیکی برای این ایستگاه اجرا شده تا پروژه به صورت مرحله‌ای اجرا شود، گفت: مسائل میراثی، باستان‌شناسی و حفظ کانال تاریخی نیز در این زمینه بسیار قابل توجه بود که اقدامات بسیار ویژه‌ای در خصوص آن صورت گرفت.

مشاور عالی شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر جابجایی تأسیسات ایستگاه امام حسین(ع) نیز یک پروژه بسیار خاص به شمار می‌رفت که اقدامات مهمی درباره آن اجرایی شد.

وی اضافه کرد: همه تلاش ما در سازمان قطارشهری اصفهان بر این است که تا پایان سال، خط یک متروی اصفهان بر اساس قول شهردار اصفهان تکمیل شده و در اختیار مردم قرار گیرد.

خط یک متروی اصفهان از ایستگاه قدس آغاز می‌شود و با عبور از ایستگاه‌های بهارستان، گلستان، شهید مفتح، شهید علیخانی، جابر، کاوه، شهید چمران، شهید باهنر و شهدا و تختی، هم‌اکنون در ایستگاه‌های سی و سه پل، شریعتی و آزادی نیز به شهروندان عزیز خدمت‌رسانی می‌کند.

قرار است که تا پایان سال ۹۶، بخش دیگری از قطارشهری اصفهان با بهره‌برداری از ایستگاه‌های باقیمانده تکمیل شود و تا پایان سال ایستگاه‌های باقیمانده تا ترمینال صفه اصفهان به بهره‌برداری برسد.

سازمان قطار شهری بر این اعتقاد تأکید دارد که، بهره برداری مطمئن، ایمن و سریع از اصلی ترین فاکتور های ایجاد سامانه های حمل ونقل ریلی است، لذا نگرش کیفیت مدار در ساخت خطوط ریلی یک رسالت مهم واساسی سازمان به شمار می رود.  

کد خبر 327734

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.