لزوم توجه به احساس مسوولیت اجتماعی و نقش آن در پیشگیری از آسیب های اجتماعی

رییس ناحیه سه آموزش و پرورش اصفهان در همایش استانی مبارزه با اعتیاد در مدارس گفت: احساس مسوولیت اجتماعی یکی از راه هایی است که به پیشگیری از آسیب های اجتماعی کمک می کند و توجه به آن قابل اهمیت است.

به گزارش خبرنگار جامعه ایمنا، رییس ناحیه سه آموزش و پرورش اصفهان در همایش استانی مبارزه با اعتیاد در مدارس اظهار کرد: پیشگیری از آسیب های اجتماعی از بحث های مهم جامعه است که توجه به آن ضروری است. احساس مسوولیت اجتماعی یکی از راههایی است که به پیشگیری از آسیب های اجتماعی کمک می کند و توجه به آن قابل اهمیت است.

وی با استناد به کلام مولا علی (ع) در نهج االبلاغه و بحث مسولیت اجتماعی بیان کرد: حس مسوولیت اجتماعی هم فردی و هم گروهی است که توجه به حوزه فردی در آموزش و پرورش نیازمند توجه بیشتری است تا بتوانیم وارد حوزه گروهی شویم، بدان معنا که باید برای همه دانش آموزان حس مسوولیت اجتماعی ایجاد شود تا آنها در اجتماع و در حوزه گروهی بتوانند موفق عمل کنند.

مهدی اسماعیلی اضافه کرد: با توجه به صحبت های مولا علی (ع) عدالت و مراقبت دو فاکتوری اصلی و مهم در بخش احساس مسوولیت اجتماعی است، در بحث عدالت ۹ خطبه و ۹ نامه و سه کلمه قصار از مولا علی (ع) است که با  فراوانی ۲۱ و ۶/۲ درصد در نهج البلاغه را در موضوع عدالت را  تشکیل می دهد.   در بحث مراقبت ۷ خطبه و ۶ نامه و ۲۰ کلمه قصار موجود است که با فراوانی ۲۳ مورد و ۱۶/۴ درصد را تشکیل می دهد.

رییس ناحیه سه آموزش و پرورش اصفهان توضیح داد: توجه به این دو مورد در نهج البلاغه در بحث مسوولیت اجتماعی و تمرکز بر این موارد و انجام فعالیت ها و بررسی ها موجب رسیدن به نتایج خوب خواهد شد.

اسماعیلی اذعان کرد: آموزش و پرورش ناحیه ۳ با حضور همکاران پرتلاش و فعال در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی کار های خوبی را انجام داده است.

وی اضافه کرد: آموزش والدین و دانش آموزان، کسب رتبه های برتر نوجوان سالم،   برگزاری دوره ها و  تشکیل جلسات متعدد در حوزه آسیب های اجتماعی از مواردی است در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی انجام می شود.

کد خبر 327667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.