سپاهان از حیث ساختاری هم پایین‌جدولی است!

مصادف با ایامی که از سپاهان به عنوان جایگزینی بالقوه برای نمایندگان احتمالی حذف‌شده ایران از لیگ قهرمانان یاد می‌شد ساختار باشگاه اصفهانی به شکلی غافلگیرکننده در قیاس با رقبا کمتر حرفه‌ای ارزیابی شد.

خبرگزاری ایمنا - گروه ورزشی - صبا خیابانی: در تمام روزهایی که نمایندگان ایران در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار داشتند از ۲ باشگاه اصفهانی به عنوان جایگزینی مطمئن برای آنها یاد می‌شد یعنی به صورت ضمنی این اطمینان خاطر وجود داشت که برخلاف بسیاری از رقبای لیگ برتری و از جمله سرخابی‌های پایتخت و تبریز، اصفهانی‌ها مشکل خاصی بابت گرفتن پروانه حرفه‌ای دارند زیرا ساختارشان به استانداردهای مدنظر AFC نزدیک‌تر است.

نتیجه‌ای که روز گذشته از سوی کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای اعلام شد اما برای فوتبال اصفهان شوکه‌کننده و حیرت‌آور بود. البته ذوب‌آهن طبق انتظار پروانه حرفه‌ای را دریافت کرد و همانطور که پیش‌بینی می‌شد جای نفت تهران را در لیگ قهرمانان گرفت اما نتیجه اعلام‌شده درباره سپاهان کاملاً غافلگیرکننده بود.
باشگاهی که خود را سردمدار باشگاهداری مدرن در فوتبال ایران می‌داند طبق اعلام کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در گروه A جای نگرفت. به عبارت دیگر، در حالی که هفت باشگاه یعنی تقریباً نیمی از تیم‌های لیگ برتری پروانه حرفه‌ای گرفتند سپاهانِ مدعی تنها به کسب مجوز ملی بسنده کرد تا وضعیت ساختاری‌اش فقط یک درجه بالاتر از تیم‌هایی ارزیابی شود که اصلاً حائز دریافت مجوز تشخیص داده نشدند.

سپاهان همواره در رقابت با استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی ساختار بهتر و حرفه‌ای‌تر خود را به رخ آنها کشیده است اما حالا هواداران اصفهانی باید با این واقعیت تلخ و هشداردهنده کنار بیایند که آنها احتمالاً فقط تصور برتر بودن را داشته‌اند آن هم درست در روزهایی که برخلاف بسیاری از سال‌های گذشته تیم محبوبشان از حیث فنی هم در سطح پایین‌تری از رقبای خود قرار دارد. به بیان دیگر، اطلاعیه کمیته صدور مجوز حرفه‌ای به زبان بی‌زبانی به دوستداران سپاهان اعلام کرد که آنها فقط در جدول امتیازی لیگ برتر نیست که در نیمه پایینی ایستاده‌اند بلکه به لحاظ ساختاری نیز در زمره بهترین‌ها نیستند.
حتی در نظر داشتن این نکته که سرخابی‌های پایتخت و تبریز به لطف آسیایی بودنشان جدیت بیشتری برای تهیه مدارکشان به خرج داده‌اند هم خیلی تغییری در اصل ماجرا ایجاد نمی‌کند و از تلخی این ادعای دردناک نمی‌کاهد که سپاهان در قیاس با رقبایش کمتر حرفه‌ای است.

کد خبر 327608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.