۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
روزی برای کوروش مشخص شود

استاندار فارس ضمن دعوت از همه علمای استان برای همکاری در معرفی روز و جایگاه کوروش، گفت: برای این شخصیت باید روزی همچون روز حافظ و سعدی داشته باشیم.

 مهندس اسماعیل تبادار، استاندار فارس شب گذشته (۲۱ آبان) در جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به اینکه دشمنان و معاندین نظام می خواستند از روز کوروش علیه نظام استفاده کنند، گفت: باید این حرکت را به فرصت تبدیل کنیم.

وی، بر لزوم در اختیار گرفتن این روز و برنامه ریزی برای آن، تاکید و خاطر نشان کرد: در خصوص روز کوروش باید در جایگاه پیدا کند و راهکار داشته باشد و در این راه کمک علما را می طلبد و از استادان و علمای استان می خواهم در این خصوص کمک کنند تا روزی برای کوروش همچون روز حافظ و روز سعدی داشته باشیم.

بر اساس این گزارش در ادامه، مهندس هادی پژوهش جهرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به اینکه در تحویل سال در پاسارگاد و تخت جمشید مشکلی پیش نیامد، گفت: باید این روز برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه اگر امسال و سال های گذشته مقداری سخت گیری بیشتر و اطراف بنا نرده کشی شد، به این دلیل بود که قصد داشتیم تا بنا را حفظ و حراست کنیم، افزود: روز کوروش را از لحاظ اجتماعی به جایگاه خود برگردانیم، کارگروه علمی اجرایی کوروش در استانداری در نظر گرفته شود.

منبع: شبستان

کد خبر 327578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.