اخلاق رسانه ای را رعایت کنید/ علما در مورد دوچرخه سواری بانوان نظر بدهند

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به خبرهای نادرست از سوی برخی رسانه ها گفت: شفافیت و آزادی توام با اخلاق رسانه ای است و باید میان اجرای آن ها دقت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی مقدری در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه با اشاره به انتشار عکسی از اعضای شورا در یکی از رسانه ها  اظهار کرد: این عکس طوری گرفته شده که انگار ما محدودیت هایی را برای شورای شهر اعمال می کنیم.

وی افزود: موضوع از این قرار است که عکسی از لابی اعضای شورا منتشر شد و زیر آن نوشته شده «در صحن علنی» این درحالی که این عکس در حین جلسه علنی نبوده و در وقت تنفس گرفته شده است.

وی با اشاره به آزادی رسانه ها گفت: شفافیت و آزادی توام با اخلاق رسانه ای است و باید میان اجرای آن ها دقت کرد البته رئیس شورا هم هفته گذشته رسانه ها را به رعایت اخلاق رسانه ای دعوت کرده اند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه ما به دنبال ایجاد فضایی برای  انتقاد سالم رسانه ها حتی رسانه های شهرداری از شهردار و عوامل شهرداری هستیم، ادامه داد: احترام به حوزه آزادی رسانه ها بخشی از اولویت های ماست و رسانه ها نباید مجیز گوی اعضای شورا باشند، این رویه باعث می شود تا مانند گذشته ده ها میلیون اموال بیت المال به رسانه هایی داده نشود که تریبون شهرداری بودند.

مقدری با اشاره به واکنش های برخی از نمایندگان شورای شهر در صفحه های مجازی شخصی شان بیان کرد: این افراد شخصیت های حقیقی هم دارند و اگر فردی نسبت به مسائل بین المللی صحبتی می کند حق اوست این درحالی است که برخی می گویند«اعضای شورای شهر را چه به مسائل بین الملل»؟!

به لیست های استخدامی اعتنا نکنید

مقدری در ادامه صحبت های خود با اشاره به تغییرات ساختاری شهرداری گفت: مصوبه کمیسیون تلفیق این بود که برای تغییرات ساختاری شهرداری براساس ۳ مولفه سازمان شهرداریها، آزمون استخدامی و ادغام سازمان ها طبق خواسته وزارت کشور، تصمیم گیری شود.

وی با اشاره به لیست های استخدامی شهرداری که در کانال های تلگرامی منتشر می شود گفت: اخبار مورد تایید را باید از کانال خود شهردار گرفت و بهتر است از خود شهردار و مدیر کل روابط عمومی این اخبار را بپرسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بودجه سال بعدی گفت: باید منتظر ماند تا تغییرات این لایحه مشخص شود اما بودجه به صورت انقباضی بسته می شود البته در برخی از ردیف ها این موضوع رخ نخواهد داد تا شاهد رکود نباشیم.

پیشنهادات شورا برای افزایش درآمدهای شهری

مقدری با اشاره به اینکه درآمدهای شهری در فواصلی از سال کاهش داشته است گفت: البته این رویه در سایر کلانشهرها نیز کاهش داشته، همچنین رکود ساختمانی نیز به این موضوع دامن زده است.

وی با اشاره به پیشنهادات اعضای شورا برای افزایش این درآمدها گفت: درمورد این موضوعات مباحثی مطرح شد و قرار است متناسب با هر کمیسیون و سازمانی میزان مشخصی بودجه در نظر گرفته شود به عنوان مثال قرار است کمیسیون فرهنگی در حوزه اقتصاد هنر و مرکز پژوهش های شورا در حوزه استفاده از انرژی های تجدید پذیر درآمدهایی داشته باشند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر با اشاره به نصب مجدد مجسمه کاوه آهنگر بیان کرد: نصب این مجسمه نه با شرع و نه با اخلاق زاویه دارد از این رو شهرداری نیز پیگیر این موضوع خواهد بود.

مقدری دربخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به دوچرخه سواری بانوان در شهر تصریح کرد: بنده در کانال خود در مورد استفاده از این وسیله مقدمه ای گفتم و پیشنهاد داده شد تا علما در مورد استفاده از این وسیله نظر بدهند. اگر ادله شرعی به خاطر «زین» است که این مسأله در وسیله های جدید در قالب صندلی های متناسب تعریف شده است البته در حوزه اجرای این موضوع هم باید خود شهردار در این باره پاسخگو باشد.

وی درباره اتمام زمان فعالیت معاون فرهنگی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: شهردار اصفهان درباره این موضوع تصمیماتی گرفته است و برای انتخاب فرد جدید منتظر جواب استعلامات هستیم.

کد خبر 327441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.