شهرداری‌ها تنها مسئول عمران شهرها نیستند

شهرضا – شهردار شهرضا گفت: خدمات شهرداری‌ها دیگر محدود به فعالیت های عمرانی نیست و شهرداری ها خود را مسئول به اجرای برنامه‌ها و طرح های فرهنگی هم می‌دانند تاجایی که در شهرهای بزرگ سازمان‌ فرهنگی اجتماعی بخش مهمی از شهرداری محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، رحیم جافری در همایش خانوادگی «زندگی به شرط آرامش» عنوان کرد: خدمات شهرداری‌ها دیگر محدود به فعالیت های عمرانی نیست و شهرداری ها خود را مسئول به اجرای برنامه‌ها و طرح های فرهنگی هم می‌دانند تاجایی که در شهرهای بزرگ سازمان‌ فرهنگی اجتماعی بخش مهمی از شهرداری محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: معاونت فرهنگی شهرداری شهرضا نیز با مجموعه همکاران خود در واحد روابط عمومی و فرهنگسرای شهید همت برنامه های مختلفی را در حوزه فرهنگی دنبال می کند که تحکیم بنیان خانواده ، فنون بهتر زیستن، خودمراقبتی و سلامت روان، افزایش مهارت های اجتماعی و فرزند پروری از جمله مهمترین موضوعات آنها هستند.

شهردار شهرضا گفت: در سال گذشته سلسله برنامه‌هایی با عنوان «در مسیر خوشبختی» برگزار شد که مورد استقالب شهروندان قرار گرفت، در سال جاری نیز همین روند در قالب برنامه های «زندگی به شرط آرامش» دنبال می شود.

جافری در ادامه افزود: ایجاد آرامش در زندگی مشروط به ایجاد زیرساخت های زیادی در بخش ها مختلف است که مهمترین رکن آن امنیت است و امنیت نیز تنها محدود به مسائل نظامی و سخت افزاری نیست، هرچند رعایت اصول پدافند غیرعامل و تأمین های مالی

وی گفت: در روایات آمده است که شهری که مردم در آن احساس آرامش کنند شهر اسلامی است، بنابراین شهری که در آن حق تقدیم در رسیدن به امکانات، دسترسی مناسب به ادارات، ترویج الگوهای مناسب رفتاری و حمل و نقل مناسب رعایت شود جزو شهرهای اسلامی هستند.

شهردار شهرضا بیان کرد: ایجاد دسترسی مناسب به آب شرب مناسب، نورپردازی مناسب در خیابان ها، جمع آوری و دفع اصولی پسماندها و تردد راحت با دوچرخه در مسیر خیابانها نیز از مصادیق امنیتی هستند که آرامش شهروندان را تأمین و امنیت آنها را ایجاد می کند.

طیبه السادات رضویان - مسئول فرهنگسرای بانوان شهرداری شهرضا در حاشیه برگزاری این همایش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا عنوان کرد: مجموعه همایش های خانوادگی «زندگی به شرط آرامش» که با هدف ارتقا سطح آگاهی  خانواده ها در خصوص مسایل تربیتی و روز جامعه برنامه ریزی شده با محوریت فرهنگسرای شهیدهمت شهرداری در شهرداری شهرضا برگزار می شود.

وی تصریح کرد: محور اصلی این همایش ها مواردی همچون تحکیم بنیان خانواده، فنون بهتر زیستن، خودمراقبتی و سلامت روان، افزایش مهارت های اجتماعی و فرزند پروری است که با همکاری اساتید و مشاوران مطرح و مجرب ، چهارشنبه هر هفته تا پایان سال جاری برگزار می شود.

مسئول فرهنگسرای بانوان شهرداری شهرضا ادامه داد: در نخستین همایش از مجموعه همایش های خانوادگی زندگی به شرط آرامش، با موضوع خودمراقبتی بانوان در خصوص غربالگری سر طان های شایع در زنان برگزار شد که در آن به انواع سرطان های شایع در زنان ، علل شیوع آن و علائم این گونه بیماری ها به طور کامل اشاره و راهکارهای مفیدی ارائه شد.

کد خبر 327256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.