آئین‌نامه ساماندهی کودکان کار به‌زودی رونمایی می‌شود

رئیس سازمان بهزیستی کشور از رونمایی آئین نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان طی روزهای آینده خبر داد و گفت: اجتماع پذیری، تحصیل و توانمندسازی کودکان کار و خیابان در این آئین نامه مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از پانا، انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تدوین آئین نامه ای برای ساماندهی کودکان کار و خیابان اظهارداشت: مدیریت و ساماندهی کودکان کار و خیابان طبق برنامه ششم توسعه بر عهده سازمان بهزیستی است. در این راستا آئین نامه ای در دستور کار قرار دارد که تدوین شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به مشارکت دستگاه های اجرایی در ساماندهی کودکان کار و خیابان گفت: سایر دستگاه ها از جمله  شهرداری، نیروی انتظامی، کمیته امداد، وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش نیز در ساماندهی کودکان کار دخیل هستند اما با توجه به اینکه مسئولیت اصلی بر عهده سازمان بهزیستی قرار دارد تدوین آئین نامه نیز بر عهده سازمان بهزیستی است تا طبق آن فرایند جذب و پذیریش این کودکان ساماندهی شود.

وی با اشاره به پتانسیل سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه کودکان و نوجوانان گفت: طبق آئین نامه ای که تدوین شده بنا داریم پذیرش و جذب کودکان کار را با کمک نهادهای مردمی ساماندهی کنیم تا در این مسیر کودکان کار اجتماع پذیر شود و چرخه تحصیل آن ها فراهم شود و در بحث فقر نیز توانمندسازی مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 327235

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.