جا به جایی روزانه ۲۰ هزار مسافر در شهرضا توسط تاکسی‌ها

شهرضا - شهردار شهرضا گفت :روزانه ۲۰ هزار جابه‌جایی مسافر در شهرضا انجام می‌شود که باید به عنوان یک فرصت از آن استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا،  رحیم جافری در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شهرضا اظهار کرد: در شهر شهرضا بیش از ۳۰ دفتر تاکسی تلفنی آقایان، ۴ دفتر تاکسی تلفنی بانوان، ۶ شرکت سرویس مدارس و ۵۰۰ تاکسی شهری فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه «پراکندگی مسافر در تمام شهر یکنواخت نیست» عنوان کرد: این عامل باعث شده است که در مسیرهایی تعداد زیادی تاکسی و در مسیرهای با کمبود تاکسی مواجه شویم .

شهردار شهرضا در ادامه افزود : در زمینه گردشی بودن تاکسی‌های شهری پیشنهاد ما این است که مسیرهایی که ما تعریف می‌کنیم این مسیرها باید به مدت ۳ ماه یکبار به صورت قرعه کشی بین رانندگان تاکسی تقسیم شود.

جافری تصریح کرد : در ارتباط با نرخ کرایه ها و برخی بی‌نظمی در تردد تاکسی ها باید بگوییم که همه این عوامل در گرو نصب سیستم کارت بلیط الکترونیکی است.

وی تصریح کرد: از مرداد سال پیش عملیات اجرایی نصب کارت بلط الکترونیکی بر روی تاکسی‌های شهری آغاز شد و مقدمات لازم برای تکمیل آن نیز در شهر ایجاد شد.

شهردار شهرضا در ادامه درخصوص مزیت های این طرح گفت: با اجرای این طرح مشکل پول خرده و انتقال مستقیم پول حل می شود و از لحاظ بهداشتی و مشکلات و بیماری هایی که با انتقال پول بین افراد منتقل می‌شود نیز جلوگیری می‌شود.

جافری اضافه کرد: با اجرای این طرح مسافربرهای شخصی حذف و باتوجه به اینکه امکان استفاده این کارت در تاکسی ها و اتوبوس ها و پارکینگ ها هم وجود دارد، در آینده نزدیک شاهد ساماندهی وضعیت حمل و نقل مسافر در شهر خواهیم بود.

کد خبر 327148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.