حضور بیش از ۵ هزار نفر در همایش جاماندگان اربعین فریدن

فریدن - مسئول سازمان تبلیغات اسلامی فریدن گفت: بیش از پنج هزار نفر در همایش پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی این شهرستان شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا ازشهرستان فریدن،  باز هم صحبت از یک واقعه در میان است. صحبت از حقیقتی همیشه زنده که زمانی ثروت، قدرت و دستگاه‌های تبلیغاتی همه دست به‌دست هم دادند تا بعد از عاشورا، همه‌چیز با شهادت ۷۲ تن تمام شود؛ اما نخستین جرقه سفر به کربلا با حضور جابربن عبدالله‌انصاری این فکر را باطل کرد.

مهم‌ترین عمل روز اربعین، زیارت امام‌حسین(ع) است که فصل خضوع آن می‌شود زیارت با پای پیاده. امام صادق(ع) درباره ثواب زیارت امام‌حسین(ع) با پای پیاده می‌فرماید: کسی که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع)برود، خداوند به هر قدمی که برمی‌دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو می‌فرماید و یک درجه مرتبه‌اش را بالا می‌برد. وقتی به زیارت رفت، حق تعالی دو فرشته را موکل او می‌فرماید که آنچه خیر از دهان او خارج می‌شود را نوشته و آنچه شر و بد است را ننویسند و وقتی برگشت با او وداع کرده و به وی می‌گویند:‌ ای ولی خدا! گناهانت آمرزیده شد و تو از افراد حزب خدا و حزب رسول او و حزب اهل‌بیت رسولش هستی. به خدا قسم! هرگز تو آتش را به چشم نخواهی دید و آتش نیز هرگز تو را نخواهد دید و تو را طعمه خود نخواهد کرد

با این حال در کنار حرکت میلیون ها زائر از سر تا سر جهان به سوی کربلای معلی، هزاران انسان عاشق نیز که از این قافله جا مانده اند دل به جاده ها و امامزادگان می دهند و در قالب همایش پیاده روی جاماندگان حسینی با کاروان حرم هم قدم می شوند.

در شهرستان فریدن نیز همزمان با بسیاری از نقاط کشور همایش جاماندگان اربعین حسینی با حضور گسترده مردم برگزار شد. در این همایش خیل عظیم زائران از سمت بقعه متبرکه شیخ ابوسلیمان دارانی  در شهر داران به سوی بارگاه امامزادگان عبدالله و ابراهیم دامنه حرکت کردند.

حضور بیش از پنج هزار نفر در همایش جاماندگان اربعین فریدن

حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی - مسئول سازمان تبلیغات اسلامی  فریدن- در گفتگو با ایمنا؛  با ابراز رضایت از استقبال خوب مردم از این برنامه اظهار داشت: بیش از ۵ هزار نفر در همایش پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در سال جاری شرکت کردند.

وی با بیان این که برنامه های دیگری در بخش های فرهنگی، تدارکات و سلامت موازی با این همایش به اجرا در آمد  از تعامل و تلاش مردم و دستگاه های متولی برای برگزاری این برنامه قدردانی کرد و افزود: افراد زیادی از چندین روز مانده به اربعین  به سمت کربلا حرکت می کنند در این میان بسیاری از افراد که موفق به زیارت نمی شوند به طور نمادین عش و ارادت خود را در قالب  چنین برنامه های فرهنگی به نمایش می گذارند و این نشانه عشق و حرارتی است که از نور خدا سرچشمه گرفته است چرا که ارادت به امام حسین(ع) زمان و مکان نمی شناسد.

سیاوشی با بیان این که بزرگ ترین اجتماع معنوی، خالصانه و یکپارچه جهانی  با شرکت بیش از ۲۰ میلیون نفر از سراسر جهان در اربعین تشکیل می شود، افزود: این اجتماع بزرگ که درآن تدارک کلیه امکانات مورد نیاز زائران به صورت خود جوش، بدون برنامه ریزی قبلی و با مشارکت حداکثری افراد بی هیچ بی نظمی و کمبودی برگزار می شود خود شبیه یک معجزه  می ماند.

توزیع بیش از ۵ هزار غذای نذری در روز اربعین

حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی -مسئول اداره اوقاف و امور خیریه فریدن- نیز در این خصوص گفت: صبح روز اربعین  پس از پخت حلیم و صرف نذری که یکی از آیین‌های سنتی شهر داران در روز اربعین است، زوارحرکت خود را از بقعه شیخ سلیمان دارانی در شهر داران آغاز و به سمت حرم مطهر امامزادگان شهر دامنه حرکت کردند.

وی  قرائت زیارت عاشورا و زیارتنامه اربعین، نوحه خوانی ، سخنرانی و اقامه نماز جماعت را از دیگر برنامه های اجرا شده در این همایش اعلام کرد و افزود: پس از استقرار کلیه زائران در امامزادگان عبدالله و ابراهیم (ع) شهر دامنه با همکاری تعدادی از هیئت های مذهبی این شهر، بیش از ۵ هزار غذای نذری  نیز در وعده ناهار بین زائران و شرکت کنندکان در همایش  توزیع شد.

ارائه خدمات بهداشتی و درمان به زائران

محمد رضا شیخی- رئیس شبکه بهداشت و درمان فریدن- نیز در گفتگو با ایمنا؛ از ارائه خدمات بهداشتی درمانی رایگان توسط تیم سلامت کانون بسیج جامعه پزشکی فریدن به شرکت کنندگان در همایش پیاده روی اربعین شهرستان فریدن خبر داد.

وی افزود: کانون بسیج جامعه پزشکی فریدن طبق روال  سال های گذشته  همزمان با اربعین حسینی تیم سلامت خود را که متشکل از پزشک ، بهیار و نیروهای بهداشتی بود در امامزادگان شهر دامنه مستقر و اقدام به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به زوار و شرکت کنندگان در همایش پیاده روی داران به دامنه نمود.

شیخی ادامه داد: بازدید از موکب های عزاداری مستقر در مسیر پیاده روی اربعین توسط معاون بهداشتی و تیم بهداشت محیط شبکه نیز از دیگر برنامه هایی بود که در این همایش به اجرا در آمد.

جا مانده ایم و شرح دل ما خجالت است

همایش جاماندگان اربعین حسینی در فریدن با صحنه های زیبا و شگفتی همراه بود. از حضور گرم مردم در ساعات ابتدای روز در میان سوز سرد پاییزی تا برپایی موکب ها و عطر خوش اسپند و گلاب همه چیز را به راه کربلا شبیه کرده بود.

رقابت های عاشقانه برای خدمت به زوار و خلوت های عارفانه با جاده های دلتنگی و نیز حضور چشمگیر نونهالان در کنار قامت خمیده سالخوردگان، بار دیگر نشان داد که عشق به حسین نه مکان می شناسد و نه سن و سال؛ بلکه انگار مساحت  تمام مرزها در جغرافیای حسین(ع) محو شده بود.

در اربعین حسینی "جا مانده ایم و شرح دل ما خجالت است"  شده بود ورد زبان ها؛ و چه شانه های لرزانی که از سوز بغض ها هر لحظه برات کربلا طلب می کرد.

اربعین؛ نه یک روز بلکه تقویمی به اندازه تاریخ است؛ حقیقت پر رمز و رازی که اکنون قلب های  جهانیان را به تکاپو واداشته است.

کد خبر 327107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.