مصوبات شورای فرهنگی عمومی عملیاتی شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: باید تلاش شود تا مصوبات شورای فرهنگی عمومی به طور کامل اجرایی و عملیاتی شود.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شمیم ولایت، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به تبیین مناسب ماموریت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی از ظرفیت بسیار بالایی برای ارتقا فرهنگ عمومی جامعه برخوردار است.

وی به اهمیت موضوعات مطرح شده در شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و افزود: باید تلاش شود تا مصوبات این شورا به طور کامل اجرایی و عملیاتی شود.

آیت الله طباطبایی نژاد همچنین بر اولویت بندی موضوعات شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد.

وی اظهار داشت: شورای فرهنگی مساجد با محوریت امام جماعت و دبیری کانون های فرهنگی هنری مساجد تشکیل شود.

او همچنین بر تعامل کانون های فرهنگی و هنری مساجد با پایگاه های بسیج و ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به فعالیت نزدیک به یک هزار و ۸۰۰ باب کانون فرهنگی هنری در مساجد استان اصفهان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: کانون های فرهنگی هنری از لحاظ جهت دهی به فعالیت های فرهنگی اثرگذاری های خوبی داشته اند.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه، همه مساجد شهری و روستاهای بالای یک هزار نفر جمعیت بایستی دارای کانون فرهنگی و هنری باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: یکی از ماموریت های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد است که بایستی به طور جدی مد نظر قرار گرفته شود.

وی به فعالیت های حوزه نشر و کتاب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و افزود: در این حوزه بایستی از ظرفیت حوزه های علمیه و روحانیون استفاده بیشتری شود.

کد خبر 326623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.