«باغ سیب» برای کودکان ایرانی ساخته شد

در سی امین دوره جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان مسئولین جشنواره با حمایت شهرداری اصفهان با اتخاذ یک سیاست جدید تصمیم به افزایش تولید فیلم های این ژانر گرفتند و ۴۰ فیلم ساز جوان مشغول به تولید فیلم های کوتاه کودک و نوجوان شدند.

به گزارش ایمنا، ایده باغ سیب از جشنواره فیلم کودک و نوجوان شروع شد. مهرداد جلالی که مترجم خوبی هم هست در گیر و دار واژه ها و اصطلاحات انگلیسی، دل به سودای فیلم سازی باخت و سر از جشنواره فیلم کودک درآورد.
مهرداد جلالی یکی از ۴۰ فیلم ساز جوانی است که با حمایت مالی جشنواره فیلمش را ساخته است. با او به کفتگوی کوتاهی در باره «باغ سیب» نشستیم.
او که دانش آموخته کارشناسی ارشد ادبیات انگلیسی، متولد سال ۶۵ و اهل اصفهان است، فیلم سازی را از انجمن سینمای جوانان اصفهان شروع کرده وعلاقه اصلی اش فیلم نامه نویسی است. جلالی در رابطه با ساخت «باغ سیب» می گوید: من دو فیلم کوتاه دیگر هم ساخته ام اما «باغ سیب» اولین تجربه حرفه ای من در فیلم سازی محسوب می شود. فیلم نامه فیلم را خودم نوشتم و بعد از تایید آن از سوی مسئولین جشنواره مقدمات کار را مهیا کردیم.  
او درباره داستان فیلمش می گوید: فیلم داستان سه پسر بچه به نام های هرمز، امیر و آرش است. آرش پسر کوچکتر است که علاوه بر بیماری صعب العلاج، به بیماری دیگری نیز دچار است که نباید به هیچ عنوان در معرض نور قرار گیرد به همین دلیل از ابتدا در بیمارستان بوده است، هیچ تصوری از دنیای بیرون ندارد و دنیا را از توصیف پدر و مادر و هم اتاق هایش می شناسد و در ذهن مجسم می کند. در سیر پیشرفت قصه و در اثر اتفاقاتی این سه کودک هر کدام به نوبت کنار پنجره اتاقشان در بیمارستان می آیند و به توصیف دنیای خارج از اتاق می پردازند.
مهرداد جلالی در رابطه با ژانر فیلمش گفت: برعکس آنچه با شنیدن خلاصه داستان به ذهن شنونده میرسد فیلم من اصلا تلخ و سیاه نیست و ما آن را در ژانر فانتزی- کودکانه ساختیم. برخلاف ظاهر داستان شور و امید در فیلم جریان دارد. انتخاب بازیگران را هم کاملا بر همین اساس و در جهت پی برد فیلم نامه انجام دادیم. هر سه کودک نقش اصلی نابازیگرند و پرستار از بازیگران حرفه ای تئاتر و شاگردان استاد سمندریان است.
او ادامه می دهد: ما می خواستیم که پرستار در ابتدا و در ظاهر چهره ای خنثی داشته باشد و در جریان فیلم مفهوم سازی شود و این اتفاق هم افتاد. فیلم برداری فیلم کاملا در اصفهان انجام شده و بیمارستان را در جایی بازسازی کردیم.

به گفته او تصویربرداری فیلم درمرحله نهایی است و تدوین کا را نیز شروع شده است و محصول نهایی قرار است فیلم کوتاهی درحدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه باشد.  

وی درباره تصمیمش برای اکران فیلم بیان می کند: اولین اکران را در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان در سال آینده خواهیم داشت.

این فیلم ساز جوان در پایان اضافه کرد: ساخت فیلم در اصفهان علیرغم اینکه این شهر یک کلان شهر است، امری بسیار سخت و با پیچیدگی های عجیبی همراه است. با این وجود، فیلم با تمام فراز و نشیبهایی که داشت ساخته شد. من و کلیه عوامل در طول ساخت فیلم با مشکلات عدیده ای روبرو شدیم و عمده این مشکلات وجود سه کودک در یک اتاق و فضاسازی فانتزی بین این سه کودک بود. بهرحال به لطف دوستان و با همت عالی مدیرتولید خوب این فیلم آقای محمد پورسینا و همکاری های آقای امین فخاری، رئیس موسسه سی سی آرت اصفهان که فضای بازسازی بیمارستان را در اختیار من قرار دادند تولید فیلم به پایان رسید. دوست خوب من آقای سعید تیموری نیز از ابتدا به عنوان مشاور و دستیار کنار من تمام این فراز و نشیب ها را هموار کردند و خوشبختانه تولید به پایان رسید.

کد خبر 326511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.