فهمیده ، رهبری کوچک با قلبی بزرگ

راه امام حسین (ع) و مکتب انقلاب را چه زود درک کرده بود، رهبری کوچک با قلبی بزرگ که در ۱۳ سالگی فاتح دل‌های مردم ایران شد.

 به گزارش ایمنا ، راه امام حسین (ع) و مکتب انقلاب را چه زود درک کرده بود، رهبری کوچک با قلبی بزرگ که در ۱۳ سالگی فاتح دل‌های مردم ایران شد.

سه مناسبت انقلابی در یک روز، روزی که با نوجوان و دانش‌آموز گره خورده است، روزی که نباید تنها صرف راهپیمایی و شعار دادن شود بلکه در کنارش پیدا کردن بصیرت و شناخت نسبت به شهید شاخص این روز مهم‌ترین هدف برای آینده‌سازان نوجوان این مرز و بوم است.

شاید او تنها ۱۳ سال داشت، ولی کاری کرد کارستان که تا ابد ۱۳ آبان را به نام این بزرگ‌مرد ۱۳ ساله جاودانه کرد، مردانگی و شجاعتش او را اسطوره دوران کرد.

هر نوجوانی دوست دارد شجاع باشد و شجاعتش را به رخ بکشاند؛ اما حسین به‌راستی فهمیده بود، آن قدر فهمیده و بزرگ که معمار کبیر انقلاب امام (ره) به او غبطه خورد و رهبر ملت نامیدش.

آیا تابه‌حال شده است که کسی از هم سن و سالان شما کاری بزرگ را انجام داده باشد و شما با خود بگویید خوش به حالش چه قدر نترس و یا با خود بگویید آیا می‌شود من هم روزی مثل او باشم؟!

بستگی دارد که چطور فکر کنید؛ بعضی از ما نوجوان‌ها دوست داریم که مثل قهرمانان افسانه‌ای به بقیه کمک کنیم تا محبوب شویم، بعضی از ما دوست داریم که کارهای عجیبی را که تابه‌حال کسی انجام نداده را انجام دهیم، ولی مگر می‌شود کسی حسین فهمیده شود؟

اگر هم اکنون از نوجوانان هم سن و سال او بپرسید که آیا حاضرند مانند او باشند؛ جوابشان بله است اما بعد از خود می‌پرسند: چطور می‌شود مانند او بود؟

بزرگان دفاع مقدس می‌گویند: حسین فهمیده نوجوانی خاص با تربیت انقلابی و شجاعت ذاتی بوده که تحت تأثیر تربیت اسلامی و مسجدی رشد کرده و راه مولایش امام حسین (ع) را دنبال کرده است.

امروز روزی است که نه تنها نوجوانان ایرانی، بلکه همه نوجوانان دنیا باید معنی واقعی شجاعت را درک کنند و این درک تنها با مرور زندگی و شهادت حسین میسر می‌شود.

درس بزرگ ۱۳ آبان برای نوجوانان باید با بصیرت و شناخت انقلاب امام خمینی (ره) و فرزندان بصیر تربیت‌یافته مکتبش صورت پذیرد که شاخص‌ترینش حسین فهمیده بود.

کد خبر 326385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.