ایران با تولید و صادرات خودروهای برقی نبض بازار جهانی را بگیرد

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: تولید خودروهای برقی و بها دادن برای قرارگرفتن این قبیل خودروها در ریل صادرات می تواند نبض بازار جهانی خودرو را به سمت کشورمان هدایت کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا علی بختیار درباره وضعیت صنعت خودرو درکشور، بیان داشت: مونتاژکاری در صنعت خودرو ما را به بالندگی نمی رساند، بنابراین اگر خواستارحضور موفق در بازارجهانی خودرو هستیم باید طراحی و نوآوری درصنعت خودرو را در اولویت قرار دهیم.

وی با بیان اینکه برای حضور پایدار در  بازار بین المللی خودرو باید استفاده از انرژی‌های خورشیدی در تولید خودرو در دستور کار قرار بگیرد، تصریح کرد: تولید خودروهای برقی و بها دادن برای قرارگرفتن این قبیل خودروها در ریل صادرات می تواند نبض بازار جهانی خودرو را به سمت کشورمان هدایت کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: برای حضور بهینه در بازار جهانی خودرو باید بر روی توسعه ایمنی اتاق خودور و افزایش کیفی و کمی خودرو با یک برنامه ریزی دانش محورحرکت کنیم تا بتوان تولیدرا با رعایت مولفه های صادراتی به چرخه صادرات رهنمون کرد.

بختیار افزود: پیشرفت های چشمگیر کشورهای صاحب سبک در تولید خودرو بطور مستقیم با توسعه کاربردی بانک ها و حمایت فایناس‌های اقتصادی  مرتبط است به عنوان نمونه بانک های چینی، خوردوهای داخلی این کشور را با ابزاری فایناسی مورد حمایت قرار می دهند تا تنها خودروسازان به فکر تولید کیفی باشند.

وی تصریح کرد: برای چرخش بهینه تولید در صنعت خودرو،  نظام بانکی کشور  باید به عنوان پشتوانه تولیدحضور کارشناسی شده و مدرنی داشته باشد.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس با بیان اینکه صنعت خودرو کشور تا زمانی که تنها به فکر مونتاژ خودرو باشد نمی تواند در راستایی  توسعه و بالندگی حرکت کند و در واقع  هیچ رشد توسعه ای نخواهد داشت، یادآور شد: بانک ها، سازمان مالیات، گمرک و صنایع خودرو می‌توانند با طراحی یک بنیان مناسب تولید صادراتی در بخش خودرو را سامان دهی کنند.

کد خبر 326352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.