شهر علم با حمایت شهرداری اصفهان فعالیت می کند

مدیر اجرایی شهر علم اصفهان گفت: شهر علم با حمایت شهرداری اصفهان فعالیت می کند و از نهادهای غیردولتی خانه های علوم پایه شکل می گیرد.

به گزارش ایمنا، سید امین مرتضوی با اشاره به اهمیت و لزوم ارتقای کیفیت و بهبود روش های آموزش علوم پایه و انجام پژوهش های علمی و کاربردی با بیان اینکه دیدار اعضای شورای اسلامی شهر از  مجموعه شهر علم به منظور  آشنایی کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر با این مجموعه و خانه های این شهر برگزار شده است، اظهار کرد: از سال ۱۳۸۵ شهر علم فعالیت خود را آغاز کرده که البته در سال ۱۳۷۷ در کل کشور خانه ریاضیات اصفهان به عنوان اولین خانه ریاضیات گشایش یافت و پس از آن ۳۵ خانه ریاضیات در کل کشور راه اندازی شد.
وی اضافه کرد: شهر علم به منظور اشاعه دانش و علوم و ایجاد بستر مناسبی برای آموزش های ضمنی و جانبی و آگاهی از تاریخ تمدن ایرانی ـ اسلامی و آشنایی شهروندان با مسایل مختلف دانش و علوم روز از طریق مشاهده، همفکری و دسترسی به منابع مختلف اطلاعاتی ایجاد شده است.
مدیر اجرایی شهر علم اصفهان با اشاره به هدف اصلی شهر علم تصریح کرد: عمومی کردن علوم پایه در جامعه، آشنایی جوانان و نوجوانان با تاریخ علوم و کاربردهای آن و نیز گسترش فرهنگ صحیح اطلاع رسانی و ترویج فعالیت های فردی و گروهی در میان آنها به منظور توسعه، نوآوری، ابتکار و دست یابی به قله های علمی به عنوان هدف اصلی شهر علم محسوب می شود.
وی ادامه داد: شهر علم در زمینه های مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی و انتشاراتی فعالیت دارد و همچنین آموزش های جانبی غیر مستقیم اساسی ترین محور فعالیت های شهر علم است و  پیاده سازی ایده های مفید و نو، تهیه امکانات و اجرای برنامه های جدید نیز می تواند از دیگر فعالیت های شهر علم باشد.

مرتضوی با تاکید بر اینکه طراحی برنامه های نوین از قبیل آموزش های مجازی با کمک انجمن های علمی نیز جز برنامه های شهر علم است، بیان کرد:  شهر علم با حمایت شهرداری اصفهان فعالیت می کند و از نهادهای غیردولتی خانه های علوم پایه شکل می گیرد که هر یک به طور مستقل در زمینه های مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی و انتشاراتی در رشته مورد نظر، زیر نظر هیأت امنای خود عمل می کنند.

وی با اشاره به اینکه خانه های موجود شهر علم هنوز به ثبت نرسیده است و درصدد به ثبت رساندن خانه های شهر علم هستیم تا خانه های شهر علم با کمک ها و حمایت های شهرداری به فعالیت خود ادامه بدهند، افزود: جای خانه شیمی در شهر علم اصفهان خالی است و درصدد راه اندازی خانه شیمی در شهر علم اصفهان هستیم اما در حال حاضر با وضعیت موجود امکان راه اندازی خانه شیمی وجود ندارد.
مدیر اجرایی شهر علم اصفهان با بیان اینکه البته می توان خانه شیمی را به صورت موقت در فضای دیگری راه اندازی کرد تا فضای مناسب برای راه اندازی این خانه در شهر علم ایجاد شود، گفت: شهرداری و ما حمایت های لازم را از خانه های علوم می کنیم.
وی  با اشاره به مهمترین برنامه های آینده شهر علم خاطرنشان کرد: ساخت باله سوم و چهارم ساختمان و کمک به توسعه فعالیت های خانه های موجود از مهمترین اهداف ما است که تمام مراحل طراحی باله سوم انجام و به شهرداری منطقه ۶ نیز ابلاغ شده و در دو سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ بودجه ساخت آن پیش بینی شده اما متاسفانه به دلیل مشکلات مالی موجود، تاکنون عملیات اجرایی آن آغاز نشده است.
کد خبر 326134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.