گل‌نزن‌های زردپوش/ طعم این تساوی ذوب‌آهن فرق داشت

در هفته یازدهم لیگ ذوب‌آهن یک تساوی ارزشمند در تبریز به دست آورد اما در مقابل، سپاهان باز هم گل نزد تا در دقایق پایانی جریمه شود.

به گزارش ایمنا، یک ضربه سر از جانب مهاجم جوان پیکان کافی بود تا شب نقش جهان برای کرانچار تاریک‌تر از گذشته شود و با ثبت اولین باخت خانگی سپاهان در لیگ وضعیت از چیزی که قبلاً بود بدتر هم شد. مهاجمان گل نزن سپاهان علاوه بر بی دقتی خودشان در این بازی با سد دیگری بنام نیازمند دروازه‌بان جوان پیکان هم روبرو بودند که نشان داد بیخود و بی جهت رحمان احمدی را نیمکت‌نشین نکرده است. سپاهان که با این نتیجه اجازه داد رکورد بردهای متوالی پیکان در لیگ ادامه پیدا کند و شاید در طی چند هفته باقیمانده تا نیم فصل رکورد اصلی خودش در تاریخ لیگ برتر را هم از لحاظ برد تحویل پیکان دهد.

نکته مهم این بازی صبوری هواداران سپاهان نسبت به کادر فنی بود که همچنان بر سر مواضع قبلی در ارتباط با حمایت از کرانچار مانده‌اند و سرمربی کروات حداقل چهار بازی دیگر فرصت دارد تا تیمش را از این شرایط خارج کند. کرانچار مربی کم تجربه ای نیست ولی قبلاً کمتر تجربه قرار گرفتن در این وضعیت پرفشار را داشته و شاید این موضوع عاملی برای پیاده نشدن تفکراتش در ساختار تیم باشد. از خط حمله سپاهان و بی‌دقتی‌های مهاجمان این تیم هم باید گفت که در این هفته‌ها هرگز نتوانسته‌اند بر اساس هزینه‌ای که برایشان انجام شده برای تیم مفید بازی کنند و در حال حاضر نوک پیکان انتقاد به سمت آنها نشانه گرفته شده است.

این تساوی می‌ارزید

با هر عینکی که به بازی تراکتورسازی و ذوب‌آهن نگاه کنیم باید گفت که این تساوی یک نتیجه بسیار خوب برای ذوب‌آهن به حساب می‌آید و یا حداقل نسبت به تساوی‌های  قبلی این تیم منطق بیشتری در پشت سر خودش دارد. متوقف کردن تیم یحیی گل‌محمدی در خانه خودش آن هم در شرایطی که ذوب‌آهن برتری محسوسی نسبت به تیم حرف داشت نشان می‌دهد که امیر قلعه‌نویی کم کم شناخت لازم را نسبت به تیم خودش پیدا کرده و فقط باید بر روی روحیه برتری جویی بازیکنانش حساب کند تا در این مدت باقیمانده توانایی حفظ برتری در درون زمین را داشته باشند. به هر حال یحیی گل محمدی سه فصل با این بازیکنان کار کرده و تقریباً نقاط ضعف و قوت ذوب‌آهن به خوبی در اختیارش قرار داشت اما تبریزی‌ها حتی یک موقعیت جدی هم بر روی دروازه ذوب‌آهن ایجاد نکردند.

مشکل اصلی ذوب‌آهن در این هفته‌ها تغییراتی بوده که امیر قلعه‌نویی به اجبار در ترکیب تیمش ایجاد کرده تا در چند پست اصلی بتواند بازیکنان فیکس خودش را بشناسد و شاید بازی در مقابل تراکتورسازی معیار بسیار خوبی برای سرمربی ذوب‌آهن باشد. البته ذوب‌آهن بر خلاف تیم همشهری یعنی سپاهان در این چهار هفته باقیمانده بر روی کاغذ مسابقات ساده‌تری در پیش رو دارد و سپیدرود، فولاد، پرسپولیس و نفت تهران چهار بازی باقیمانده ذوب‌آهن در لیگ را شکل می‌دهند و تیم امیر قلعه‌نویی امید زیادی به این چهار مسابقه دارد.

کد خبر 325991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.