مدیریت سیاسی شرکت‌های واگذار شده به صندوق‌های بازنشستگی

عضو کمیسیون برنامه مجلس با تاکید بر اینکه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اختیاری برای انتخاب مدیر شستا ندارد، گفت: مدیریت سیاسی شرکت های واگذارشده به صندوق های بازنشستگی این شرکت ها را زیان‌ده می کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به وضعیت شرکت های واگذار شده به صندوق های بازنشستگی، اظهار داشت: در زیر مجموعه وزارتخانه ها به خصوص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در مجموع دفاتر نهادهای مختلف هلدینگ‌هایی وجود دارد که مدیریت شرکت های آن بر عهده فردی شایسته، لایق و توانمند سپرده نمی شود.

وی ادامه داد: در اصل در این مجموعه ها زمینه های سرمایه ای و امکانات بسیاری وجود دارد اما به دلیل اینکه راهبری آن برعهده افراد توانمند سپرده نشده است زیان ده شده اند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس با بیان اینکه پیشرفت هر کشور به نیروهای انسانی بستگی دارد، گفت: نیروهای انسانی باید بتوانند از عهده بسیج امکانات برآید و با مدیریت درست کارها را پیش ببرد اما اتفاقی که در همه دولت ها افتاده این است که هلدینگ ها به حیات خلوت آقا زاده ها تبدیل شده است.

وی بیان داشت: مدیریت شرکت ها به افرادی سپرده می شود که بتوان از آنها در زمان های خاص سیاسی به ویژه انتخابات استفاده کنند، بنابراین مدیران شرکت ها با انگیزه های سیاسی  انتخاب و برداشته می شوند و همین باعث شده است وضعیت اسفباری در صندوق بازنشستگی کشور و سازمان تامین اجتماعی شاهد باشیم.

حاجی دلیگانی با تاکید براینکه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اختیاری برای انتخاب مدیر شستا ندارد، گفت: شرکت های واگذار شده به صندوق بازنشستگی با هدف پرداخت بدهی دولت به صندوق ها واگذار شد اما اراده ای برای اینکه شرکت ها سوده شوند وجود نداشته و ندارد.

وی با بیان اینکه نباید در واگذاری شرکت‌ها و انتخاب مدیران سیاسی کاری شود، اظهار داشت: باید مدیران خارج از نگاه سیاسی و بر اساس توانمندی و شایستگی انتخاب شوند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه راه حلی جز تغییر نگاه در انتخاب مدیریت نداریم، بیان داشت: در انتخاب مدیران نباید زیر بار سفارش، رئیس جمهور، وزیر، نماینده مجلس و آقازاده ها رفت.

کد خبر 325965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.