تجارب اصفهان را در یزد به کار گرفته ام/ انتخاب مدیر تخصصی برای بافت تاریخی یزد

شهردار یزد با بیان اینکه شهر یزد بافت تاریخی زیادی دارد که باید از آن محافظت شود گفت: برای مدیریت مطلوب این مناطق شهرداری جداگانه ای انتخاب شده است.

مهدی جمالی نژاد با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات اظهار کرد: شهر یزد و اصفهان از بسیاری جهات مشابه هم هستند و این در حالی است که هر دو این شهرها با اصالت و با ریشه هستند.

جمالی نژاد با اشاره به مثلث طلایی گردشگری اظهار کرد: خوشبختانه تعامل شهرهای شیراز، اصفهان و یزد منجر به تشکیل مثلث طلایی شده که گردشگران زیادی را میان خود مبادله می کنند، در این رابطه تفاهم نامه ای بین این ۳ به منظور توسعه گردشگری منعقد شده است.

وی گفت: شهر یزد اخیرا ثبت جهانی شده و قرار است تا پایان سال جشن این انتخاب با حضور رییس جمهوری و مدیرکل یونسکو برگزار شود.

شهردار یزد با اشاره به اینکه دو شهر در جهان ثبت جهانی شده بیان کرد: یزد دومین شهری است که ثبت جهانی شده و این شهر تنها شهر خشتی جهان است.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه شهرسازی یزد کاملا وابسته به طبیعت این شهر است اضافه کرد: با توجه به این موضوع و شرایط سخت کویری، شهر مقاومت زیادی داشته است.

وی افزود: این شهر مدیریت خاص خود را می طلبد و خدا را شکر تجاربی که از همکارانم در اصفهان آموختم در یزد آن ها را اجرا کرده و می کنم.

شهردار یزد با بیان اینکه این شهر برنامه ای نداشته است، گفت: این درحالی است که اصفهان برنامه های مختلف دوره ای ۵  ساله داشته است با این حال یزد شهری است که در آن نمی توان بی گدار به آب زد.

جمالی نژاد بافت تاریخی یزد را پابرجاتر از بافت تاریخی اصفهان دانست و افزود: محور های تاریخی در یزد به خوبی مشهود و موجود و شاخصه های قدیمی این شهر به خوبی مشخص است.

وی ادامه داد: شهرها باید به بافت های قدیمی خود افتخار، آن را حفظ و احیا کنند.

شهردار یزد با بیان اینکه یک منطقه در یزد به عنوان بافت تاریخی معرفی شده است گفت: برای بهره بردن از این بافت تاریخی مدیر متخصصی برای مدیریت آن گمارد شده است.

جمالی نژاد در پاسخ به اینکه آیا طرح سه شنبه های بدون خودرو را در یزد هم اجرا می کنید گفت: این طرح در ابتدا برای هیچ کس قابل باور نبود که اجرایی شود اما امروز شاهدیم که این طرح در سطح ملی اجرا می شود با توجه به این مشابه این طرح  ۵ شنبه ها در یزد اجرا می شود.

کد خبر 325733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.