ارز دولتی گران‌تر از ارز آزاد برای زائران اربعین/بلیت پروازهای عتبات چند برابر ترکیه است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد بر اینکه نرخ بلیت پروازهای نجف و بغداد چند برابر بلیت پروازهای سفر به ترکیه یا دیگر کشورهاست، گفت: زائران اربعین اگر در بازار آزاد ارز تهیه کنند نسبت به ارز دولتی قیمت ها برای آنها مناسب تر خواهد بود.

سیدناصر موسوی لارگانی در گفتگو با ایمنا با انتقاد از افزایش نرخ ارز در آستانه سفر زائران اربعین حسینی اظهار داشت: دولت باید هر ساله کمک های خود را به مسافران اربعین بیشتر کند نه اینکه برخی مشکلات را بر سر راه آنها قرار دهد.

وی با بیان اینکه نرخ ارز در بازار آزاد، از رقمی که برای زائران اربعین اعلام شده، مناسب تر است، تصریح کرد: مردم اگر در بازار آزاد ارز تهیه کنند قیمت ها برای آنها مناسب تر خواهد بود تا اینکه بخواهند ارزی که دولت برای آنها در نظر گرفته است را تهیه کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به مشکلات مسافران برای تهیه ارز اشاره کرد و گفت: دولت باید ویزا را برای زائران عتبات عالیات حذف کند، این درحالیست که در حال حاضر ویزای برخی از کشورها که مراوده چندانی با آنها نداریم، حذف شده اما هنوز بسترهای لازم برای حذف ویزای عراق و ایران که شیعیان عراق مشتاق زیارت امام رضا(ع) در ایران و شیعیان ایران مشتاق زیارت عتبات عالیات هستند، فراهم نشده است.

وی با ابراز تأسف از اینکه نرخ بلیت هواپیمای نجف و بغداد چند برابر بلیت هواپیما برای مسافرت به ترکیه یا دیگر کشورها شده است، اظهار داشت: مشاهده این مسایل برای مردم سخت و غیر قابل قبول است.

موسوی لارگانی با اشاره به گران شدن ۱۰۰ درصدی نرخ بلیت اتوبوس ها برای اربعین حسینی، بیان داشت: نمی گوییم اتوبوس ها درهر دو مسیر رفت و برگشت مسافر دارند اما اگر قرار است کمکی به اتوبوس های برون شهری شود، باید از روش های دیگر اقدام شود نه اینکه قیمت بلیت مسافران اربعین را چه در رفت و چه برای برگشت ۲ برابر حساب کنند و نرخ ها را ۱۰۰ درصد افزایش دهند.

وی با تاکید بر اینکه ۹۵ درصد زائران اربعین از قشر متوسط به پایین جامعه هستند و درآمد زیادی ندارند، اظهار داشت: باید به زائران اربعین کمک شود اما می بینیم که در حق آنها اجحاف می شود و تعداد زائرانی که مشتاق سفر هستند به علت مشکلات مالی کمتر می شود.

کد خبر 325295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.