ذوب‌آهن در جا زد، سپاهان پسرفت کرد

جایگاه تیم‌های اصفهانی در پایان یک‌سوم ابتدایی لیگ هفدهم چشم‌انداز آسیایی روشنی را پیش روی آنها ترسیم نمی‌کند.

به گزارش ایمنا، با برگزاری شهرآورد پایتخت پرونده رقابت‌های هفته دهم لیگ برتر بسته شد. با این وجود، یک دیدار معوقه از هفته هشتم همچنان مانع از آن است تا شکل نهایی جدول رده‌بندی در پایان یک‌سوم ابتدایی لیگ هفدهم مشخص شود. از آنجا که این دیدار معوقه بین تیم‌های رده‌دومی و هفتمی پرسپولیس و نفت آبادان است جایگاه تیم‌هایی که در نیمه پایینی جدول قرار دارند و از جمله سپاهان رده‌ دوازدهمی پس از برگزاری این مسابقه هیچ تغییری نخواهد کرد. حتی ذوب‌آهن که درست در کمربند میانی جدول جای خوش کرده و با صنعت نفت همسایه است در صورت شکست این تیم در دیدار معوقه هم شانسی برای صعود نخواهد داشت زیرا تیم آبادانی به واسطه برتری تک‌امتیازی‌اش نسبت به تعقیب‌کننده اصفهانی حتی اگر متحمل باختی پُرگل برابر پرسپولیس شود هم از رده فعلی پایین‌تر نخواهد آمد و جایش را به نفع ذوب‌آهن از دست نخواهد داد.

با این تفاسیر، جایگاه تیم‌های اصفهانی در پایان یک‌سوم ابتدایی لیگ هفدهم همزمان با بسته شدن پرونده رقابت‌های هفته دهم تثبیت شد. به این ترتیب، با گذشت ثلثی از مسابقات لیگ برتر، نمایندگان فوتبال اصفهان یکی درست در میانه‌های جدول و دیگری در رده‌هایی نزدیک به قعر جای گرفتند.

با توجه به آنکه مدت زمان سپریشده از فصل دیگر به اندازه‌ای هست که بتوان وضعیت کلی تیم‌ها را ارزیابی کرد به نظر می‌رسد که اصفهانی‌ها تا اطلاع ثانوی نه تنها مدعی قهرمانی نیستند که در صورت تداوم این وضعیت شانسی برای کسب سهمیه آسیایی هم ندارند.

ذوب‌آهن و سپاهان در مقطع پایانی لیگ شانزدهم به رقیب جدی یکدیگر برای کسب سهمیه پلی‌آف آسیایی بدل شدند اما از آنجا که قبل از ورود به این کورس امتیازات زیادی را از دست داده بودند در نهایت جواز حضور در لیگ قهرمانان را کسب نکردند زیرا با قهرمانی نفت تهران در جام حذفی جایگاه چهارمی اعتبار آسیایی خود را از دست داد. بماند که به خاطر مشکلات ادامه‌دار نفت احتمال آسیایی شدن اصفهانی‌ها و به خصوص ذوب‌آهن که آن کورس کذایی را از سپاهان برد این روزها بیش از هر زمان دیگری قوت گرفته است.

جالب آنکه ذوب‌آهن فصل پیش در مقطعی مشابه در رده‌ایی شبیه به جایگاه فعلی خود قرار داشت به این ترتیب که در پایان یک‌سوم ابتدایی لیگ شانزدهم هم این تیم به مانند امروز درست در کمربند میانی جدول جای خوش کرده بود. در مقابل، سپاهان فصل پیش در پایان هفته دهم لیگ برتر، ۶ پله بالاتر از جایگاه فعلی‌اش قرار داشت. این یعنی که اگر قرار به ادامه وضعیت فعلی باشد سپاهان احتمالاً برخلاف فصل قبل شانسی برای ورود دیرهنگام به کورس آسیایی نخواهد داشت و سرنوشت آسیایی ذوب‌آهن هم احتمال دارد که دوباره به اما و اگر بکشد.

کد خبر 325205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.