تلفیق دوچرخه و تکنولوژی؛ راهکاری جدید برای کاهش آلودگی و ترافیک

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: به منظور کاهش آلودگی هوا و ترافیک به دنبال راه اندازی نسل پنجم سیستم اشتراک دوچرخه در سطح شهر هستیم.

علیرضا صلواتی در گفتگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۰ ایستگاه دوچرخه سرا در سطح شهر مشغول به فعالیت است اظهار کرد: ساعت کار ایستگاه های دوچرخه در نیمه دوم سال از ساعت ۷ صبح الی ۱۳ و بعدازظهرها  از ساعت ۱۶ الی ۲۰ است و البته ایستگاه های انقلاب، میدان امام حسین (ع) و خیابان حافظ به دلیل نیاز زیاد شهروندان به صورت یکسره از ساعت ۷ صبح الی ۲۱ فعال هستند.

وی ادامه داد: به دنبال این طرح و به منظور کاستن از حجم آلودگی هوا و ترافیک، به دنبال راه اندازی نسل پنجم سیستم اشتراک در شهر اصفهان هستیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در خصوص این طرح گفت: دوچرخه سواران با نصب اپلیکیشن این طرح به روی تلفن همراه خود، عضو دائمی سیستم اشتراک دوچرخه می شوند و در هر زمان و مکانی که باشند با یک جستجو در برنامه مورد نظر می توانند نزدیک ترین ایستگاه دوچرخه به محل مورد نظر خود را بیابند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان بعد از استفاده از دوچرخه می توانند دوچرخه را به نزدیک ترین ایستگاه دوچرخه تحویل دهند.

صلواتی با تاکید بر اینکه این دوچرخه ها به دلیل دارا بودن سیستم مکان یاب می توانند در هرجایی رها شوند  تصریح کرد: به همین دلیل کاربران می توانند به کمک تلفن همراه خود نزدیک ترین دوچرخه را بیابند و از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه اصفهان اولین شهر در کشور است که اقدام به راه اندازی این طرح کرده است اظهار داشت: صحبت های مقدماتی با مشارکت کنندگان صورت گرفته و پس از نتیجه گیری دنبال اقدامات اجرایی نسل پنجم اشتراک خواهیم شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ادامه داد: در این طرح تلاش می کنیم گستردگی دوچرخه ها در نقاط مختلف شهر را بیش از پیش در نظر بگیریم تا شهروند بیش از ۲۰۰ الی ۵۰۰ متر مسیر برای دریافت دوچرخه فاصله نداشته باشد.

صلواتی تصریح کرد: این طرح به غیر از اینکه در طول سال باعث صرفه جویی بسیاری در هزینه های شهرداری می شود، همچنین کانکس های موجود با تغییر کاربری اندکی، مکانی جهت ارائه خدمات عمومی و تخصصی دوچرخه سواری از جمله تعمیر دوچرخه و مرکز خرید وسایل و تجهیزات از جمله دستکش، کلاه و لباس مخصوص دوچرخه سواری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هزینه این طرح در چین بسیار پایین است خاطرنشان کرد: ما نیز امیدواریم بتوانیم با مصوبه شورای شهر با هزینه مناسبی این خدمت را به شهروندان ارائه دهیم.

کد خبر 325190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.