برنامه ریزی برای شادی مردم متناسب با سن افراد انجام شود

مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت ارشاد گفت: مهم ترین موضوع در شادابی مردم یک شهر برنامه ریزی بر مبنای سن افراد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گیتا علی آبادی با حضور در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه این خبرگزاری اظهار کرد: یکی از مولفه های شهر شاد توجه به رنگ ها و توجه به محیط زیست است.

وی افزود: همچنین توجه به تحرک و پویایی در شهر هم به این موضوع کمک می کند تا جایی که بررسی ها نشان می دهد تحرک در زندگی موجب افزایش نشاط می شود.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت ارشاد ادامه داد: در کنار این موضوعات، مسائل اجتماعی و فرهنگی و برنامه ریزی ها در مدارس هم بسیار موثر هستند. البته باید ابتدا مشخص کرد که شادی را در چه چیزی می توان پیدا کرد.

علی آبادی با بیان اینکه انتشار شادی در شهر نیازمند توجه به گروه های سنی است اضافه کرد: هر فردی متناسب با سن خود به نشاط نیازمند است برای همین روش های توسعه نشاط در هر شهری متناسب با سن افراد باید انجام شود.

وی به تشریح این موضوع پرداخت و گفت: نوع بازی کردن هم در این میان مهم است درحالی که بسیاری از کودکان از بازی های کامپیوتری که در محیطی بسته انجام می شود انتظار شاد شدن دارند، اما بنده معتقدم بازی در فضای باز اثرگذاری بالاتری دارد.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت ارشاد اظهارکرد: تحرک برای انسان ها بسیار مهم است و افزایش فعالیت های کاری در فضای بسته نیاز هرچه بیشتر تحرک در فضای باز را گوشزد می کند.

کد خبر 325108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.