آمریکا و اروپا دست در دست هم دارند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه اروپا و آمریکا دست در دست هم دارند، از این که رسانه ملی سخنانش در این زمینه را سانسور کرده است، گلایه کرد.

آیت الله سید یوسف طباطبائی نژاد افزود: طبیعتا اگر انسان تقوا داشته باشد، بصیرت پیدا می‌کند و ترک گناه هم همین تأثیر را دارد؛ یکی از چراغ‌هایی که خداوند در انسان برای پیدا کردن راه گذاشته است، عقل و قدرت تشخیص است و عقل انسان نوری برای هدایت است.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: عقل ما خوبی‌ها و بدی‌ها را نشان می‌دهد و هرجا عقل ناتوان می‌شود، خداوند توسط پیامبران و راهنماها به انسان کمک می‌کند؛ عقل دشمنانی دارد که گاهی نور عقل را کم می‌کند و برخی خصلت‌های انسانی چون حسادت، غضب و تعصب جاهلی دشمن عقل هستند و از لشکریان شیطان هستند.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: تقوا این خصلت‌های بد را از بین می‌برد و انسان باتقوا حسادت ندارد و پیرو تعصبات خطی نیست؛ جوان متدین و آماده در کشور وجود دارد اما پیرمردان از کار افتاده سر کار می‌روند زیرا تعصبات خطی وجود دارد.

وی گفت: وجود طمع سبب ناکارآمدی عقل می‌شود و گاهی در بین سران برخی کشورها و حتی در ادارات مشاهده می‌شود که مسائل را با پول حل می‌کنند؛ لازمه تکیه بر خداوند داشتن تقوا و نترس بودن است و بسیاری از مشکلات با این صفت حل می‌شود و شجاعت نیز به معنای نیروی قلب است که با تقوا پیدا می‌شود.

امام جمعه اصفهان توضیح داد: اگر با تقوا خصلت‌های بد انسانی کنار زده نشوند بر انسان چیره می‌شوند؛ تقوا با ذکر و یاد خدا ایجاد می‌شود و اگر این صفت وجود داشته باشد انسان در فضای مجازی دچار غفلت نمی‌شود و ماجرای دو جوان که هفته گذشته خود را به دلیل بازی نهنگ آبی از ‌پل پایین انداختند به دلیل نبودن تقوا است.

طباطبایی‌نژاد افزود: برخی صفات در انسان با یکدیگر معارضه دارند؛ مملکت با خط و خطوط به هم می‌ریزد و خط فقط راه خداوند است و استفاده از افراد ناکارآمد در کارها سبب ایجاد مشکلات می‌شود و راه چاره نیز ایجاد تقوا است؛ در کشورهای خارجی شاهد تیراندازی‌های زیاد هستیم و امنیت وجود ندارد.

وی تصریح کرد: از مردم خوب اصفهان در رابطه با تشییع شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم تشکر می‌کنم و شاهد حضور جمعیت خوبی بودیم و نباید در این خصوص سست باشیم، شهدا حق زیادی بر گردن ما دارند و امنیت ما به خاطر این بزرگواران است؛ شهدای مدافع حرم جلوی خطر بزرگی را گرفته‌اند و اگر به کشورهای کناری دست پیدا کنند هدف بعدی ما هستیم.

امام جمعه اصفهان بیان کرد: امروز هفتم صفر و بنا بر گفته برخی علما شهادت حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام است؛ امام حسن علیه‌السلام ۵۴ سال عمر کردند و به وسیله زهر فرستاده شده از سوی معاویه توسط یکی از همسرانشان به شهادت رسیدند.

طباطبایی‌نژاد گفت: در هفته پیش‌رو سالگرد شهید حسین فهمیده و روز بسیج دانش‌آموز را داریم و سالگر وفات سلمان فارسی از صحابه پیامبر است؛ هم‌چنین سالگرد شهادت قاضی طباطبایی است و امیدوار هستیم بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم.

وی اذعان کرد: یکی از زمان‌هایی که صدا و ناله مسلمانان بلند است، مسلمانان یمن و میانمار هستند و به سختی زندگی می‌کنند و در حال مرگ هستند؛ هیچ‌یک از کشورهای غربی، آل سعود را محکوم نکرده‌اند و نمی‌گویند کارهای ما خلاف حقوق بشر است و زمانی که جنایتکاری در ایران اعدام می‌شود صدایشان بلند می‌شود.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: باید به مسلمانان یمن و میانمار کمک کنیم و از مادیات دل بکنیم و به مردم ناتوان کمک کنیم و مطمئن باشیم خداوند چندین برابر کمک‌های ما به ما ثواب خواهد داد.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: نباید از تحریم‌های آمریکا بترسیم و مقام معظم رهبری از ابتدا گفتند که هسته‌ای و موشک بهانه است و اگر این‌ها را نیز کنار بگذاریم بهانه‌های جدیدی ایجاد می‌کنند؛ قرار نیست برجام پس از برجام داشته باشیم و هفته گذشته من گفتم که اروپا و آمریکا دست در دست هم دارند اما صدا و سیما پخش نکرد اما این سخن را به یاد داشته باشید.

وی افزود: کشورهای غربی دنبال منافع خود هستند و غیرت ندارند و نباید از این‌ها ترسید و نباید شعار مرگ بر آمریکا کنار گذاشته شود.

امام جمعه اصفهان اذعان داشت: پیاده‌روی اربعین مانور سیاسی عبادی بزرگ شیعیان است و این اتفاق در تاریخ بی‌مانند است و همه دنیا حواسشان به این پیاده‌روی است؛ باید سعی کنیم برای دیگران الگو باشیم و در این مسیر دیگران را از خود جلو بندازیم و مسیر امام حسین علیه‌السلام بسیار بزرگ و متفاوت است و نباید اعمال دور از اخلاق انجام داد.

کد خبر 325096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.