جایگاه انجمن اولیا و مربیان در مدارس

مسئله امروز جامعه ارتباط یا عدم ارتباط مدیران ادارات آموزش و پرورش و کارشناسان انجمن اولیا و مربیان ادارات با انجمن اولیا و مربیان مدارس است.

خبرگزاری ایمنا - گروه شهرستان - محمد معادیفر: نوع نگرش مدیران ادارات آموزش و پرورش و کارشناسان انجمن اولیا و مربیان تاثیر بسزایی در توجَه به ابتکارات و نوآوری های انجمن اولیای مدارس دارند، براین اساس اگر فعالیت های خلاقانه و مبتکرانه به سرعت توسط مسئولان اداره شناسایی و مورد توجه و حتی تقدیر قرار گیرد، سایر مدارس هم برای امور مبتکرانه ترغیب خواهند شد و قوت قلب مدیران مدارس با همفکری و همکاری انجمن اولیا، فزونی خواهد یافت.

اگر مدیران مدارس پیشنهادات انجمن اولیا و مربیان را  به عنوان تلاش های مهم آنان برای ارتقای سطح علمی، آموزشی و پرورشی مدارس خود در نظر بگیرند، (و نه فکر کنند که دخالت مستقیم در امور مدیر و معلمان است) مشکل خاصی به وجود نخواهد آمد و اولیای فهیم و فعال دانش آموزان حاضرند هر نوع خدمتی را به تمام دانش آموزان مدرسه نموده و همه را مانند فرزند خود، مورد توجَه و محبَت و ارائه سرویس و خدمات مفید، بدانند. 

حال اگر برعکس در یک آموزشگاه، جو نامطلوبی در اثر محافظه کاری بیش از اندازه مدیر و کارکنان، ایجاد شده باشد، (به این معنی که مطالبات و طرح های انجمن به منزله دخالت در امور داخلی مدرسه در نظر گرفته شود) معمولا انجمن اولیا در کار خود چندان موفق نخواهد شد و انتخاب آن ها فقط جنبه نمایشی و تشریفاتی آن هم بر اساس بخشنامه خواهد بود.

بنابر این حاکم شدن فضای تشریک مساعی، همت و تلاش، روحیه مثبت سازمانی مدارس، همکاری برای رسیدن به اهداف  عالیه تربیتی و آموزشی دانش آموزان عزیز و این احساس که دو خانواده مهم یعنی مدرسه و منزل مشترکاً، دست به دست هم داده تا فرزندانی شایسته و آینده سازان فردای جامعه را تربیت نماید، بسیاری از نواقص و خطاهای موجود کم خواهد شد و در یک جو صمیمی و دوستانه، امورات به خوبی سپری خواهد شد.
 تجربه نشان داده است اگر اکثریت والدین دانش آموزان یک مدرسه بدانند که یک طرح خاص در مدرسه چه ارزشی برای فرزندشان دارد و یا فرزندشان را به چه هدف های مطلوبی خواهد رساند و در کل، موجب پیشرفت فرزندشان می شود، با رضایت قلبی و بدون اجبار، حاضرند هر نوع  مساعدت و کمکی به مدرسه را با جان و دل انجام دهند.
                                                                                               

کد خبر 325031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.