اتفاقی که در ۲۰ سال اخیر سابقه نداشت

جام حذفی در حالی از مرحله یک‌هشتم نهایی بدون اصفهانی‌ها پیگیری می‌شود که غیبت توأمان سپاهان و ذوب‌آهن در این دور از رقابت‌ها در نزدیک به ۲ دهه اخیر سابقه نداشته است.

به گزارش ایمنا، تیم‌های اصفهانی در حالی امسال در یک‌هشتم نهایی جام حذفی حضور ندارند که فصل پیش دست در دست یکدیگر تا نیمه‌نهایی این رقابت‌ها پیش رفتند، هرچند که هیچ‌کدام به فینال نرسیدند. ذوب‌آهن قبل از آنکه پارسال در نیمه‌نهایی مغلوب تراکتورسازی شود ۲ دوره پیاپی در فصول ۹۵-۹۴ و ۹۴-۹۳ به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها رسیده بود.

در ۲ فصلی که ذوب‌آهن قهرمان جام حذفی شد، سپاهان بار اول در دور یک‌شانزدهم برابر گل گهر سیرجان و مرتبه دوم در نیمه‌نهایی به ذوب‌آهن باخت.

در  سال ۹۲ ذوب‌آهن با شکست برابر استقلال از صعود به جمع چهار تیم پایانی بازماند. در آن فصل، سپاهان دقیقاً مثل امسال در یک‌شانزدهم نهایی مغلوب صنعت نفت شد با این تفاوت که در آن مسابقه حریف آبادانی میزبان بود.

در فصل ۹۲-۹۱ پرسپولیس ذوب‌آهن را در یک‌چهارم نهایی حذف کرد اما در فینال از پس سپاهان برنیامد. آن قهرمانی آخرین قهرمانی طلایی‌پوشان اصفهانی در جام حذفی تا به امروز است.

در سال ۹۰ سپاهان در یک‌شانزدهم و ذوب‌آهن در یک‌هشتم نهایی جام حذفی از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

در فصل ۹۰-۸۹ ذوب‌آهن در یک‌شانزدهم و سپاهان در یک‌چهارم نهایی مغلوب حریفان شدند.

در فصل ۸۹-۸۸ سپاهان در یک‌هشتم و ذوب‌آهن در نیمه‌نهایی با جام حذفی وداع کردند.

در فصل ۸۸-۸۷ سپاهان در یک‌هشتم نهایی حذف شده بود اما ذوب‌آهن با برتری برابر راه‌آهن در مجموع ۲ دیدار رفت و برگشت به قهرمانی رسید.

در فصل ۸۷-۸۶ ذوب‌آهن و سپاهان به ترتیب در مراحل یک‌هشتم و یک‌چهارم نهایی از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

در فصل ۸۶-۸۵ سپاهان با برتری برابر صبا باتری در ۲ دیدار رفت و برگشت برای دومین بار پیاپی قهرمان جام حذفی رسید اما ذوب‌آهن در دور یک‌شانزدهم نهایی حذف شده بود.

در فصل ۸۵-۸۴ سپاهان در مجموع ۲ دیدار رفت و برگشت پرسپولیس را برد و قهرمان جام حذفی شد اما ذوب‌آهن در یک‌هشتم نهایی از دور رقابت‌ها کنار رفته بود.

در فصل ۸۴-۸۳ هر ۲ تیم اصفهانی در مرحله یک‌هشتم نهایی حذف شدند.

در فصل ۸۳-۸۲ تیم‌های اصفهانی در نیمه‌نهایی به هم رسیدند که سپاهان با برتری در ضربات پنالتی به فینال راه یافت و پس از پیروزی برابر استقلال در مجموع ۲ دیدار رفت و برگشت برای اولین بار قهرمانی در جام حذفی را تجربه کرد.

در فصل ۸۲-۸۱ نیز تیم‌های اصفهانی در نیمه‌نهایی با هم ملاقات کردند که ذوب‌آهن با برتری در ضربات پنالتی به فینال رسید و با غلبه بر فجر سپاسی در مجموع ۲ دیدار رفت و برگشت اولین قهرمانی خود در جام حذفی را جشن گرفت.

در فصل ۸۱-۸۰ ذوب‌آهن و سپاهان به ترتیب در مراحل یک‌چهارم و نیمه‌نهایی مغلوب قهرمان نهایی مسابقات یعنی استقلال شدند.

در فصل ۸۰-۷۹ ذوب‌آهن به دیدار پایانی رسید اما در فینال در هر ۲ دیدار رفت و برگشت مغلوب فجر سپاسی شد.

در فصل ۷۹-۷۸ سپاهان در نیمه‌نهایی قافیه را به بهمن کرج واگذار کرد.

در فصل ۷۸-۷۷ سپاهان در یک‌چهارم نهایی به پرسپولیس باخت.

با این اوصاف، در نزدیک به ۲۰ سال اخیر سابقه نداشت که هم سپاهان و هم ذوب‌آهن تا قبل از مرحله یک‌هشتم نهایی از جام حذفی کنار رفته باشند.

کد خبر 324949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.