امضای تفاهم نامه ارتقای سلامت و ایمنی بین شرکت گاز و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

شرکت گاز و معاونت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان،در راستای ارتقای سلامت کارکنان وتقویت فرهنگ ایمنی و مصرف بهینه گاز طبیعی تفاهم نامه همکاری ما بین معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و شرکت گاز استان اصفهان منعقد شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با بیان اینکه درحال حاضر حدود ۲۶ هزار کیلومتر شبکه گاز، یک میلیون و ۹۰۰ عدد انشعاب و ۱۰ میلیون کیلومتر خط انتقال برای بهره مندی ۹۹ درصد ی جمعیت استان از گاز طبیعی، درسطح استان وجود دارد که هر نقطه از این خطوط و شبکه ها بالقوه می تواند نقاط خطر آفرین محسوب شوند گفت: در صورتی که ایمنی این حجم تاسیسات و زیرساخت های گازرسانی، مورد بی توجهی قرار گیرد، می تواند منجر به حوادث سنگین شود.
سید مصطفی علوی، بیان داشت: شرکت گاز استان اصفهان در راستای مسئولیت های اجتماعی خود کما فی السابق آماده اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی است و برای این منظور استفاده از ظرفیت سازمان ها و نهاد های تاثیر گذار نظیر؛ آموزش و پرورش، سازمان نوسازی مدارس، شهرداری ها، دانشگاه علوم پزشکی و... نیز می تواند به توسعه این فرهنگ کمک کند.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، گفت: این تفاهم نامه از آبانماه ماه سالجاری و به دنبال یک دوره یکساله به مدت یک سال دیگرمنعقد شده که طی آن ، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان متعهد به برنامه ریزی برای اجرای نیازسنجی، برنامه ریزی و برگزاری دوره های آموزش سلامت کارکنان ادارات گاز در سطح شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی توسط شبکه های بهداشت و درمان این شهرستان ها، پایش و ارزشیابی کلاس های آموزش سلامت برگزار شده ، ارائه مشاوره به شرکت گاز استان اصفهان برای انجام برنامه های ارزیابی سلامت کارکنان در ادارات گاز استان شده است.
علوی، افزود: در مقابل این شرکت نیز متعهد است تا نسبت به فراهم نمودن بستر اجرای برنامه خودمراقبتی سازمانی در شرکت گاز استان اصفهان، درج پیام های سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در قبوض گاز مشترکین در سطح استان، ارائه آموزش های حضوری در زمینه ایمنی گاز به کارکنان شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها، ارائه مشاوره و راهنمایی بر اساس درخواست واحدهای زیرمجموعه شبکه های بهداشت  و درمان در خصوص استفاده بهینه و ایمن تجهیزات گازسوز و ... اقدام کند.
با توجه به اینکه مفاد تفاهم نامه مذکور در جهت افزایش سطح آگاهی کارکنان و جامعه از منظر سلامت، بهداشت، ایمنی و مصرف بهینه گاز است لذا بمنظور اثربخشی اقدامات طرفین مقرر است تا در جلسات فصلی با حضور کارشناسان ذیربط و حتی الامکان مدیران مربوطه، موضوعات مرتبط بحث و بررسی شود.

کد خبر 324904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.