معرفی بهترین های جهان در حوزه حمل و نقل

با افزایش قیمت بنزین، کاهش فضای پارک خودرو در شهرها و افزایش ترافیک، دیگر به صرفه نیست که بخواهیم برای سفرهای درون شهری از اتومبیل شخصی خود استفاده کنیم. اکنون سیستم های حمل و نقل شهری به گزینه جایگزینی در بسیاری از شهرهای دنیا تبدیل شده اند

به گزارش ایمنا، با افزایش قیمت بنزین، کاهش فضای پارک خودرو در شهرها و افزایش ترافیک، دیگر به صرفه نیست که بخواهیم برای سفرهای درون شهری از اتومبیل شخصی خود استفاده کنیم. اکنون سیستم های حمل و نقل شهری به گزینه جایگزینی در بسیاری از شهرهای دنیا تبدیل شده اند که در بسیاری از شهرهای پرجمعیت جهان راهکار مناسبی برای مقابله با بسیاری از چالش های شهری است. به گزارش شهر نوشت، در این نوشتار به 10 سیستم حمل و نقل شهری موفق در جهان اشاره شده است که در نهایت می توان نتیجه گرفت کدام شهرها در جهان بهترین مکان برای استفاده از سیستم حمل و نقل شهری هستند.

  متروی کوپنهاگ: دانمارک
اگر هر چیزی در دانمارک پوسیده و قدیمی بشود، سیستم حمل و نقل عمومی شهر کوپنهاگ چنین نخواهد شد. متروی این شهر در سال 2002 تکمیل شده است و سیستم حمل و نقل شهری به وسیله قطارهای دیگر شهری کامل شده است. از سوی دیگر سیستم دوچرخه سواری در این شهر به مردم اجازه می دهد تا دوچرخه هایی را  که کرایه می کنند، در محل های دیگری غیر از محل اولیه تحویل دهند.

   یوباهن: آلمان
در شهر برلین شبکه ارتباطی زیرزمینی به نام یو باهن وجود دارد که در 132 کیلومتر شهر گسترده شده است. این سیستم به سیستم اس باهن که در واقع سیستم ریلی روی زمینی است متصل است. شبکه تلفن همراه در تمام تونل ها و ایستگاه های این سیستم آنتن دهی دارد. حتی اگر در این شهر خواب بمانید برای رسیدن سر وقت به سرکارتان قطار در ایستگاه ها منتظر شما خواهد بود.

    ام تی آر هنگ کنگ: چین
به طور تقریبی 90 درصد از سفرهای شهری در شهر هنگ کنگ توسط سیستم حمل و نقل شهری انجام می شود. سیستم ریلی حمل و نقلی (ام.تی.آر) بیشترین حجم این حمل و نقل را برعهده دارد. این سیستم در روز هفت میلیون نفر را در مسیری 175 کیلومتری جابه جا می کند. با شارژ کارت های اختاپوس علاوه بر سوار شدن بر قطار می توانید در فست فودها غذا بخورید و هزینه های پارکومتر خود را بپردازید. علاوه بر این سیستم اینترنت و تلفن همراه نیز در تمام مسیر قابل ارائه به مسافران است.

   سیـستـــــم متـــــروی نیویورک: آمریکا
متروی نیویورک قدمتی 100 ساله دارد و مسیری 375 کیلومتری را در شهر می پیماید. قطارهای شهر نیویورک 24 ساعت و در تمام طول سال سرویس می دهند. روزانه 4.5 میلیون نفر از متروی این شهر استفاده می کنند.

   کلانشهر پاریس: فرانسه
متروی پاریس قدمتی 110 ساله دارد و مسیری 214 کیلومتری را می پیماید. این سیستم روزانه 4.5 میلیون نفر را جابه جا می کند. سیستم متروی پاریس به ترن های خارج شهری و اتوبوس ها متصل است. با وجود آنکه بسیاری بر این باورند که سیستم متروی شهر به اندازه کافی پاسخگوی مسافران شهری است؛ اما خیابان های شهر نیز دارای مسیر مخصوص اتوبوس هستند.

    متروی کلانشهر سئول: کره
سیستم متروی شهر سئول با 287 کیلومتر مسیر روزانه برای جابه جایی هشت میلیون نفر طراحی شده است و با سیستم اتوبوسرانی این شهر هماهنگی دارد و به راحتی قابل دسترس است. در تمام مسیر زیرزمینی مسافران می توانند از سیستم وای فای استفاده کنند. از سوی دیگر روبات هایی هستند که به مسافران کمک می کنند تا اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند.

 تونل لندن: انگلستان
متروی لندن قدیمی ترین و طولانی ترین سیستم حمل و نقل زیر زمینی جهان است. مسیر حرکت متروی لندن 400 کیلومتر است که در سال 2007 ، یک میلیارد نفر از آن استفاده کرده اند.

   ام آر تی تایپه: تایوان
سیستم متروی شهر تایپه یکی از گران ترین سیستم های مترو  در جهان است. این درحالی است که سه سال متوالی سیستم متروی این شهر به عنوان ایمن ترین سیستم متروی جهان شناخته می شد. قطارها کاملا سروقت می آیند و ایستگاه ها و قطارها به شدت تمیزند، چراکه خوردن و آشامیدن و سیگار کشیدن و حتی جویدن آدامس در تمام مسیر ممنوع است.

 متروی مسکو:روسیه
سیستم متروی مسکو یکی از قدیمی ترین سیستم های مترو در جهان است که روزانه 7.5 میلیون نفر را جابه جا می کند. ایستگاه های متروی شهر مسکو از جاذبه های توریستی معماری و هنری به حساب می آید.

  کلانشهر توکیو: ژاپن
سیستم متروی شهر توکیو بیشترین مسافر را در روز جابه جا می کند. یعنی هشت  میلیون نفر در روز. شبکه متروی توکیو به علاوه حومه شهر، 27 هزار و 270 کیلومتر است و یکی از تمیزترین متروهای جهان به شمار می رود. این قطارها کاملا سر وقت هستند و به ندرت دچار تصادف می شوند.

کد خبر 324671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.