احیای تخت فولاد، حفظ تاریخ سراسر افتخار اصفهان و بلکه ایران است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در دیدار با مدیران و مسؤولان مجموعه تخت فولاد بر ضرورت احیای تخت فولاد تأکید کرد و گفت: احیای تخت فولاد، حفظ تاریخ سراسر افتخار اصفهان و بلکه ایران است.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شمیم ولایت، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با مدیران و مسؤولان مجموعه تخت فولاد، از تخت فولاد به عنوان دومین قبرستان شیعه یاد کرد و گفت: تخت فولاد از چنان اهمیت و ارزشی برخوردار بوده که علما در گذشته برای زیارت بزرگان مدفون در این قبرستان، پیاده و شبانه حرکت می کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اصفهان علمای بسیار بزرگی داشته و در برخی منابع تاریخی آمده است که در دوره ای مسجد سید اصفهان برای نماز شب پاسخگوی تعداد نمازگزاران نبوده است.

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: اینکه برای نگاه کردن به خانه خدا، حرکت به سمت مسجد یا نماز ثواب در نظر گرفته شده به خاطر تأثیری است که بر روح و روان افراد می گذارد، لذا تخت فولاد که از چنین شأن بالای معنوی برخوردار است باید به گونه ای حفظ و احیا شود، که نگاه کردن به آن نیز مردم را به یاد خدا بیندازد.

وی حضور شهدا در تخت فولاد را عامل بالا رفتن معنویت این مکان مقدس دانست و گفت: شهدا به عنوان پیروان این علمای بزرگ باید در تاریخ این شهر و کشور ثبت شوند و آیندگان از ایثارگری های آنها درس بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: ساختمان هایی که در تخت فولاد ساخته می شود باید با معماری اسلامی و در خور اصفهان باشد و با آینده نگری درست در وسعت مناسب پیش بینی شود.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان این مطلب که حفظ این تاریخ برای انتقال آن به نسل های آینده است، گفت: برای کلیه فعالیت های خود پیوست فرهنگی داشته باشید و روش های انتقال این تاریخ و مفاهیم را به نسل جدید و نسل های آینده پیش بینی کنید.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام گرجی، مشاور فرهنگی مجموعه تخت فولاد به ارائه گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته پرداخت و گفت: به همت مدیران و اندیشمندان خوش فکر این مجموعه تألیفات بسیار ارزشمندی از بزرگان مدفون در تخت فولاد به چاپ رسیده است.

وی ساخت اپلیکیشن و انیمیشن های زیبا را از دیگر فعالیتهای این مجموعه دانست و گفت: راه اندازی سایت، ساخت فیلم های کوتاه و بلند و بسیاری از برنامه های فرهنگی دیگر از جمله اقدامات این مجموعه برای معرفی علما، عرفا و بزرگان مدفون در تخت فولاد است.

کد خبر 324654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.