خریدتضمینی ۲۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان اصفهان

مدیر امور زراعت جهادکشاورزی استان اصفهان از خرید ۲۲۰ هزار تن گندم کشاورزان اصفهان به صورت تضمینی خبر داد و گفت: بیش از نیمی از مطالبات گندم کاران استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا محمود رضا افلاکی پیرامون با آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان، اظهار داشت: در حدود ۲۲۰ هزار تن محصول گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی و با قیمت هر کیلو حدود یک هزار و ۳۰۰ تومان خریداری شد.

وی ادامه داد: مجموع بدهی به کشاورزان استان بابت خرید گندم آنها، ۲۸۷ میلیارد تومان محاسبه شد که تا امروز ۱۵۱ میلیارد تومان آن یعنی بیش از ۵۰ درصد هزینه‌ها به کشاورزان پرداخت شده است.

وی همچنین افزود: تلاش‌ها برای پرداخت مابقی مطالبات کشاورزان استان نیز در حال انجام است تا هر چه زودتر به کشاورزان پرداخت شود.

مدیر امور زراعت جهادکشاورزی استان اصفهان تاکید کرد: گندم کشاورزان استان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده به گونه‌ای که هیچ مشکلی در تحویل به سیلوها وجود نداشت.

چندی پیش نیز دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزان اصفهان در گفتگو با ایمنا با انتقاد بر اینکه متاسفانه دولت هنوز ۵۰ درصد هزینه خرید تضمینی گندم را پرداخت نکرده است، بیان داشت: طبق قانون وقتی کشاورزان محصولی را در قالب خرید تضمینی تحویل دولت می دهند در همان زمان باید هزینه آن پرداخت شود این درحالیست که هنوز گندم کاران از دولت طلبکارند.

به گفته اسفندیار امینی، مطابق آیین نامه اجرایی ماده ۳۳ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی، دولت باید هزینه تاخیر خرید تضمینی محصولات کشاورزی را پرداخت کند.

کد خبر 324639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.