هزینه‌های اینترنت غیرشفاف و بالاست/وزیر پیگیری نکند مجلس برای بررسی وارد می‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از هزینه های بالا و نحوه محاسبه غیرشفاف اینترنت در کشور، گفت: اگر وزارت ارتباطات به صورت موثر در زمینه رسیدگی عدم محاسبه شفاف هزینه اینترنت، اقدامی نکند نمایندگان مجلس از ابزارهای نظارتی و قانونی استفاده می کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا زهرا سعیدی از وضعیت فعلی ارائه خدمات اینترنت در کشور انتقاد کرد و افزود: با وجود نیاز مردم به دسترسی به خدمات اینترنت، همچنان بخش قابل توجهی از مردم نمی توانند با سهولت به اینترنت دسترسی داشته باشند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هزینه های اینترنت بالا بوده این در حالیست که نحوه محاسبه هزینه اینترنت مشترکان نیز شفاف نیست و مردم مجبورند هزینه های بالای اینترنت را بدون شفافیت پرداخت کنند.  

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: مشکل سرعت پایین اینترنت در بسیاری از شهرستان ها همچنان وجود دارد این در حالیست که در دنیای ارتباطات برای توسعه کشور باید به نحوی زیرساخت های مخابراتی در کشور تقویت شود تا در تمام مناطق مردم به آسانی و هزینه معقول به اینترنت دسترسی داشته باشند.

وی افزود: یکی از شکایاتی که از سوی مردم اعلام می شود در خصوص اتمام حجم بسته های اینترنتی تلفن همراه و عدم محاسبه شفاف هزینه های اینترنت از سوی شرکت های ارائه دهنده است و با وجودیکه در گذشته نیز به این موضوع انتقاد شده اما توجهی برای رفع مشکلات مردم نشده است.

سعیدی گفت: از وزیر ارتباطات درخواست می شود به طور جدی به مشکلات مذکور رسیدگی کند البته این نکته مبنی بر اینکه وزیر ارتباطات به مدیران این وزارتخانه دستور داده تا در شهرستان ها برای رفع مشکلات با مسئولان و نماینده حوزه انتخابیه نشست برگزار شود اقدام مثبتی است اما پیگیری ها برای ارتقا امور در عمل مورد انتظار مردم است.  

نماینده مردم مبارکه در مجلس یادآور شد: اگر وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به صورت موثر در زمینه رسیدگی به ضعف در آنتن دهی تلفن همراه و عدم محاسبه شفاف هزینه اینترنت، اقدامی نکند و اپراتورهای تلفن همراه به ارائه خدمات ضعیف ادامه دهند، نمایندگان از ابزارهای نظارتی و قانونی استفاده می کنند.

کد خبر 324603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.