مصالحه ۷۸ درصدی پرونده های قضایی در کلانتری های کاشان

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از مصالحه ۷۸ درصدی پرونده های قضایی در واحدهای مشاوره و مددکاری کلانتری های این شهرستان طی مدت هفت ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ  علی پور کاوه  با اعلام این خبر  اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن مجید در آیاتی مانند " وشاورهم فی الامر " و همچنین آیه " و امرهم شوری بینهم " به اهمیت مشاوره در جوامع مسلمین اشاره فرموده که این امر بیانگر نیاز مشاوره در تمام زمان‌ها و مکان‌ها است پس می‌توان گفت که مشاوره و نیاز به مشاوری متخصص و کارآزموده از نیازهای اساسی و پایه‌ای جوامع امروزی است.

وی در ادامه تصریح کرد: در مدت هفت ماهه سال جاری ۷۸ درصد از پرونده‌های قضایی توسط دفاتر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های این فرماندهی به مصالحه ختم شده است و از ارجاع آن‌ها به مراجع قضایی جلوگیری به عمل آمد.

وی بابیان اینکه بیشترین موضوعات رسیدگی شده در دفاتر خانوادگی بوده اظهار داشت: علاوه براین مشاوره‌های روان‌شناختی، اجتماعی و حقوقی، مشکلات فردی و انتظامی نیز در این واحدها انجام‌گرفته است.

پور کاوه  در ادامه خاطرنشان کرد: کاهش تشکیل پرونده‌های قضایی، حذف مأموریت‌های غیرضروری و توانمند شدن خانواده‌ها ازجمله تأثیرات مهم عملکرد واحدهای مشاوره پلیس به شمار می‌آید.

این مقام انتظامی گفت: همچنین در این مدت ۱۳۴ جلسه مشاوره فعال در سطح مدارس، مساجد و محلات و تعداد پنج کارگاه آموزشی و نشست برون‌سازمانی توسط مشاورین کلانتری‌ها برگزارشده است.

گفتنی است، در شهرستان کاشان چهار دفتر مشاوره و مددکاری در سطح کلانتری‌های درون‌شهری فعال و مشاوره نیروی انتظامی به‌صورت رایگان به مردم در دو نوبت صبح و عصر به مردم خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌کنند.

کد خبر 324588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.