سهم سفرهای شهری با دوچرخه به ۱۰ درصد می رسد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: مصوبه شورای ترافیک استان برای تحقق ۱۰۰ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه در شهر اصفهان اخذ شده و تا سال ۱۴۰۰ سهم سفرهای شهری با دوچرخه به ۱۰ درصد می رسد.

علیرضا صلواتی در گفتگو با خبرنگار ایمنا به نهادینه کردن فرهنگ دوچرخه سواری و ایجاد زیرساخت های مسیر دوچرخه سواری در اصفهان تاکید و اظهارکرد: یکی از مهمترین راهکارهای توسعه حمل و نقل پاک، توسعه زیرساخت های مسیرهای ویژه دوچرخه است تا بتوانیم از مردم درخواست کنیم بخشی از سفرهای درون شهری خود را با دوچرخه انجام دهند.

وی با بیان اینکه از سال گذشته طراحی مسیرهای ویژه دوچرخه سواری در اصفهان آغاز شد، گفت: در خیابان های مختلف شهر اصفهان ۶۰ کیلومتر مسیر دوچرخه ایجاد شده و ۱۰۰ کیلومتر مسیر ویژه نیز با هدف پیوسته کردن مسیرهای دوچرخه و ایمن سازی آنها با اولویت محدوده مرکزی شهر در دستور کار است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه یک ماه پیش مصوبه شورای ترافیک استان برای تحقق ۱۰۰ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه شهر اصفهان اخذ شده است، افزود: خطوط ویژه شرقی و غربی و شمالی و جنوبی دوچرخه در اصفهان محقق خواهد شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر در خیابان های باغ گلدسته و پاسداران تا میدان امام حسین(ع) مسیر ویژه دوچرخه سواری در ۲ طرف خیابان ایجاد و ایمن سازی شده است تا شهروندان با آرامش بیشتری در این مسیرها رفت و آمد کنند.

صلواتی با بیان اینکه دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ حدود ۱۵ درصد سفرهای درون شهری اصفهان با دوچرخه انجام می شد اما طی سال های اخیر شهروندان تا حدودی از دوچرخه فاصله گرفته اند و سهم استفاده از دوچرخه به ۳ درصد تنزل پیدا کرد، خاطرنشان کرد: با اقدامات ۲ سال اخیر شهرداری اصفهان سهم استفاده از دوچرخه به ۴ درصد رسیده است.

وی گفت: درصدد هستیم که تا سال ۱۴۰۰ سهم سفرهای شهری با دوچرخه سواری را به ۱۰ درصد برسانیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: اگر می خواهیم در اصفهان هوای پاکی داشته باشیم گریزی غیر از اینکه به سمت حمل و نقل پاک و عمومی برویم، نداریم.

کد خبر 324555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.