اختصاص ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار به  توسعه موزه های خصوصی نطنز

نطنز-سرپرست اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری نطنز گفت: مبلغ  ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار از سوی میراث فرهنگی استان به توسعه موزه های خصوصی اختصاص یافت.  

به گزارش خبرنگارایمنا از شهرستان نطنز؛ حسین یزدانمهر صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: امروزه توریسم را بزرگترین صنعت جهان برحسب اشتغال و تجارت می دانند که درحال حاضر گردشگران زیادی با هدف بازدید از موزه ها به شهرها و روستاها مسافرت می کنند.

وی افزود: باتوجه به استقبال مجموعه داران خصوصی مبنی بر راه اندازی موزه، سراموزه و خانه موزه جهت به نمایش گذاشتن آثار تاریخی، آلات و ادوات و ابزار موزه مردم شناسی که مردمان این شهرستان درگذشته مورد استفاده قرار می دادند و امروزه جز اسمی از آن باقی نمانده که با زحمات فراوان و تقدیر گردآوری نموده اند.  

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز گفت: دراین راستا اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نطنز و در راس آن اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان و کشور در سنوات اخیر اقدام به صدور مجوز موزه های خصوصی نموده است که ازجمله این موزه ها می توان به سراموزه رهگشای بادرود، خانه موزه کلوک (جواهری) نطنز اشاره نمود. 

به گفته یزدانمهر جهت کمک و مساعدت به مجموعه داران فعال شهرستان و از محل اعتبارات استانی و ملی مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال به خانه موزه کلوک نطنز، مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال به سراموزه رهگشای بادرود تخصیص یافته است.

در شهرستان نطنز بیش از ۱۸۰۰ اثر و بنای تاریخی ارزشمند وجود دارد که تاکنون تعداد ۱۲۸ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

کد خبر 324541

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.