برای ساختن شهری شاد و بانشاط از همه سلیقه‌ها استفاده شود

لنجان_فرماندار شهرستان لنجان گفت: باید به این نکته توجهی جدی داشت که در بحث مدیریت شهری تنها یک نفر تعیین کننده و نقش آفرین نیست و باید اعضا شوراهای اسلامی به همراه شهردار و با کمک یکدیگر بار سنگین مدیریت شهری را به سرانجام برسانند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سید محسن سجاد در آیین تکریم و معارفه شهردار زرین شهر اظهار کرد: مردم شهرستان پر آوازه لنجان با آغاز مبارزات علیه رژیم ستم شاهی و در دفاع از مهین اسلامی همواره از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کرده و با تمام وجود در صحنه های مختلف حضور پیدا کردند و در انتخابات گذشته نیز با حضور ۸۳درصدی حماسه ماندگاری را از خود به نمایش گذاشتند.

وی افزود: شهروندان زرین شهر در زمان انقلاب، پس از پیروزی انقلاب، در طول هشت سال دفاع مقدس حضوری فعال در صحنه های مختلف داشتند و با اهدا سرداران شهید همچون شهید قجه ای، شهید باغبان، طاهری و شهدای والا مقام دلبستگی خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی را به خوبی نشان دادند.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: حضور حداکثری مردم شهرستان لنجان در پای صندوق‌های رأی به خوبی فرامین مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) را در خصوص حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات را محقق ساخت و به جهانیان نشان داد مردم شهرستان لنجان با یکدیگر همدل و همزبان بوده و برای پیروزی‌های مختلف ایران زمین در عرصه‌های مختلف همواره حضور آگاهانه و مقتدر داشته و خواهند داشت و این مهم تجلی وحدت و همدلی مردم لنجان را در دفاع از انقلاب، امام و رهبری به اثبات رساند.

وی ادامه داد: امروز منتخبان مردم در شورای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان لنجان، عصاره ای از اقشار مختلف مردم هستند که به عنوان نزدیک ترین قشر مسئولان به مردم می توانند نقش مهمی در رسیدگی به مشکلات و ارتباط بی واسطه مردم با سایر مسئولان ایفا کنند.

منتخبین مردم در شورای اسلامی عصاره ای از اقشار مختلف مردم هستند

سجاد اضافه کرد: لذا مهمترین دغدغه مشترک اعضای شوراهای شهر و روستا در شهرستان لنجان باید اداره شهر باشد و این پارلمان محلی و مردمی به عنوان نمادی از عقلانیت و خردورزی، بدون توجه به برخی حواشی و سیاسی کاری ها به اصلی ترین وظیفه خود که همان مدیریت شهر در راستای توسعه پایدار و همه جانبه است بپردازد.

وی تاکید کرد: باید توجه داشت مهم‌ترین روش‌های کسب درآمد شهرداری‌ها، وابسته به عوارض ناشی از ساخت و ساز و مواردی مانند آن است لذا شهرداری‌ها با ادامه دادن همین راه و روش، با مشکلات و معضلات درآمدی مواجه خواهند شد و برهمین اساس برای درآمدزایی پایدار، سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف و گردش مالی در حوزه‌های مختلف مناسب‌ترین راه حل است.

فرماندار شهرستان لنجان گفت: یکی از حوزه‌هایی که مدیریت شهری می‌تواند بر اساس آن به کسب درآمد بپردازند، حوزه توریسم و گردشگری است چراکه شناخت مناطق و جاذبه‌های گردشگری برای شهرنشینان جذابیت دارد.

وی یادآور شد: رشد سفرهای کوتاه‌ مدت، مقاصد گردشگری مرتبط با آن را به یکی از اصلی‌ترین مراکز گردشگری تبدیل کرده است و این مسئله خود را در کاهش میانگین مدت سفر گردشگران در بیشتر مقاصد دنیا نشان داده است.

سجاد عنوان کرد: از سوی دیگر با افزایش فشارهای کاری و کاهش اوقات فراغت، جست و جوی راهکاری برای کاهش استرس بیشتر شده است همچنین تغییر سبک زندگی و الگوی گذران اوقات فراغت در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که استقبال شهروندان استان از تورهای نیم‌روزه و یک روزه درون شهری بالا است و آنها علاقه‌مند به شناخت مقاصد گردشگری شهرهای شهرستان لنجان هستند.

حوزه توریسم و گردشگری یکی از حوزه‌هایی کسب درآمد پایدار

وی عنوان کرد: باید توجه داشت گردشگری می تواند محور توسعه شهرستان لنجان و بخصوص زرین شهر باشد چراکه شهرستان لنجان دارای ظرفیت بالایی از نظر صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری است که توجه به این مسئله می‌تواند سبب توسعه این صنعت در این شهرستان باشد.

فرماندار شهرستان لنجان بیان کرد: شناسایی فرصت‌های گردشگری و توجه به زیرساخت‌های این صنعت می‌تواند موجب ارتقای جایگاه گردشگری و ایجاد درآمدهای پایدار در شهرستان باشد که این مسئله باید مورد توجه ویژه مسئولان شهرستان لنجان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار است گردشگری به معنای یک صنعت در جریان باشد باید در تعریف مسیر های گردشگری یک تغییر ذائقه برای مردم به وجود آوریم به گونه‌ای که مسیر های تکراری شمال و یا جنوب جای خود را به مسیر های جدید بدهد.

سجاد اذعان کرد : باید توجه داشت در صورتی گردشگری موفقی خواهیم داشت که نگاهمان فراتر از مرزهای جغرافیایی شهرستان لنجان باشد و با تعامل با شهرهای همجوار منطقه نمونه گردشگری تعریف نموده و با برنامه ریزی دقیق کاری کنیم که گردشگر از ورود به این منطقه حداکثر بهره برداری را به دست آورده و با رضایت کامل خارج شود.

طبیعت بکر و زیبا زرین شهر موجب جذب گردشگران می شود

وی متذکر شد: طبیعت بکر و زیبا بخصوص وجود رودخانه زاینده رود خود می تواند موجب جذب گردشگران و تولید اشتغال برای جوانان این منطقه باشد لذا این مهم در سالی که مزین به اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است باید بیش از پیش مورد توجه مجموعه مدیریت شهر قرار گیرد.

فرماندار شهرستان لنجان در ادامه تاکید تاکید کرد : توسعه برنامه‌های عمرانی و اتمام پروژه‌های نیمه تمام، ارتقاء کیفیت خدمات شهری، حمایت از حمل و نقل عمومی، توسعه آموزش و پژوهش، اصلاح ساختار سازمانی، برنامه‌ریزی بودجه، حمایت از طرح‌های درآمدزا و بخش خصوصی و کمک به تجهیزات شهری ۸ محوری است که در شهرداری‌های شهرستان لنجان بخصوص شهرداری زرین شهر همواره باید مورد توجه قرار دهند.

وی تصریح کرد: شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها باید با اشرافیت کامل به قوانین و مقررات امور مردم را به سرانجام برسانند و تلاش کنند که این مهم به عدالت انجام گیرد از سوی دیگر شفاف سازی در برنامه‌های تصمیمات شوراهای اسلامی و شهرداری را امری ضروری است.

سجاد ادامه داد: دولت به نوبه خود حمایت هایی را از دستگاه های خدمت رسان به عمل می آورد اما عمده بودجه شهرداری ها باید درون زا باشد بنابراین هر میزان در برنامه‌ها با مردم به صراحت برخورد شود و آن‌ها با ارائه گزارش در جریان هزینه‌های این مجموعه قرار گیرند به همان میزان همکاری و هم یاری مردم نیز افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه برای ساختن شهری شاد و بانشاط باید از همه سلیقه‌ها استفاده شود، اضافه کرد: امروز اعضای شورای اسلامی زرین شهر، وظیفه سنگینی که در حوزه انتخاب شهردار بر عهده داشتند را به خوبی سرانجام رساندند اما باید به این نکته توجهی جدی داشت که در بحث مدیریت شهری تنها یک نفر تعیین کننده و نقش آفرین نیست و باید اعضاء شوراهای اسلامی به همراه شهردار و با کمک یکدیگر بار سنگین مدیریت شهری را به سرانجام برسانند.

کد خبر 324518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.