تعهد ۸۰ میلیارد تومانی دولت برای ساخت مرکز همایش ها در مرداب بی خیالی

به گفته معاون عمران شهری شهرداری اصفهان هنوز از ۸۰ میلیارد تومان تعهد دولت برای ساخت مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای خبری نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تصویب عملیات احداث سالن همایش های بین المللی امام خامنه ای توسط دولت در سال ۹۰ انجام و در آن زمان دولت متعهد به پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه شد اما فقط ۲۰ میلیارد تومان از تعهد دولت پرداخت شد و همچنان از تحقق مابقی تعهدات دولتی خبری نیست و گویا در مرداب بی خیالی گرفتار شده است.

پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان پروژه‌ای ملی است و نه تنها ارزش و اعتبار آن برای اصفهان بوده بلکه کشور نیز با اجرا و بهره‌برداری از این پروژه دارای اعتبار می‌شود، از این رو دولت باید دست از بی‌مهری‌ها و بی‌توجهی‌های خود نسبت به اصفهان بردارد و حامی اصفهان در اجرای پروژه‌های کلان و بزرگ باشد تا راه‌اندازی چنین پروژه‌های کام کشور را شیرین کند.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در این باره اظهارکرد: سالن همایش های بین المللی امام خامنه ای یکی از پروژه‌های شاخص و مهم شهر اصفهان است که در سال ۱۳۹۰ کلنگ‌زنی شد و قرار بود با اعتبارات دولتی برای برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متعهد ساخته شود.

ایرج مظفر افزود: با توجه به اینکه اجلاس سران کشور در این مکان برگزار نشد، دولت به تعهد خود مبنی بر پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه عمل نکرد و تنها ۲۰ میلیارد تومان از این مبلغ را پرداخت کرد و اعتبارات دولتی قطع شد.

وی تصریح کرد: هنوز از ۸۰ میلیارد تومان تعهد چند سال پیش دولت برای اجرای این پروژه خبری نیست و شهرداری اصفهان هر سال مطابق با بودجه خود، اعتباری را برای ادامه ساخت این پروژه بزرگ ملی در نظر می گیرد.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه سالن همایش ها انتهای خیابان روح الامین حدفاصل شهر اصفهان و اشکاوند در زمینی به وسعت ۷۰ هکتار پروژه در حال اجرا است، گفت: ۱۶ پروژه در قالب پروژه سالن همایش ها در دست اجراست که تاکنون ۶۶ درصد پیشرفت داشته است.

وی ادامه داد: سال آینده اگر ۸۰ میلیارد تومان باقی مانده اعتبارات دولتی تخصیص یابد، فاز یک سالن همایش ها که شامل محوطه ویلاهای اقامتی، سالن اصلی و سالن های جنبی و تأسیسات است، افتتاح خواهد شد تا امکان برگزاری همایش های بین المللی در اصفهان فراهم باشد.

مظفر با تاکید بر اینکه عظمت پروژه سالن همایش های بین المللی قابل وصف نیست، گفت: این سالن در حد استاندارد های بین المللی است و بی شک یکی از بی نظیرترین سالن های اجلاس ایران است که در اصفهان ساخته می شود.

وی خاطرنشان کرد: بنا به گفته کارشناسان، پروژه سالن همایش های بین المللی پس از بهره برداری به نگینی برای اصفهان و جمهوری اسلامی ایران تبدیل می‌شود.

کد خبر 324509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.