توسعه صنعت گردشگری رمز شکوفایی اقتصاد شهری

لنجان_رئیس شورای اسلامی زرین شهر گفت: زرین شهر دارای ظرفیت‌های گردشگری تاریخی، مذهبی، طبیعی و تفریحی است و همه ساله پذیرای گردشگرانی از سراسر کشور است لذا باید در راستای تقویت این مهم حرکتی جدی انجام داد تا به درآمدهای پایدار شهری برسیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان؛ سعید نادی زاده گفت: ما در شورای دور پنجم شهر زرین شهر بر این باوریم که اولین وظیفه مهم اعضای منتخب شوراها، حفظ و تقویت نهاد شورا است چراکه منافع شخصی و جناحی بر منافع عمومی مردم ترجیح داده شود، مردم به یاس دچار شده و اعتماد آنان از منتخبانشان سلب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انتخاب شهردار دومین وظیفه مهم شوراهای شهر به شمار می‌رود، افزود: امروز مردم توقع دارند منتخبان شورا اسلامی شهر مشکلات کنونی زرین شهر را شناسایی و دسته بندی کرده و با قراردادن اولویت های کنونی و آینده نگری در خصوص طرح جامع شهری از بین افراد مورد نظر شخصی را که بیشتر از بقیه آیتم های مورد نظر را برای حل مشکلات دارد، انتخاب کند.

رئیس شورای اسلامی زرین شهر با اشاره به تلاش بی وقفه شوراهای اسلامی زرین شهر برای ایجاد شور و نشاط در شهر، تصریح کرد: براساس نظرخواهی که از اعضا شورای اسلامی دور پنجم زرین شهر شده بود و با توجه به جمع بندی های انجام شده، مصاحبه های حضوری و بررسی سوابق و اعلام آمادگی افراد جهت فعالیت در سمت شهردار شهر چرمهین از بین حدود ۳۰ گزینه پیشنهادی، میثم محمدی  با هفت رای موافق برای تکیه بر صندلی مدیریت شهری این شهر انتخاب شد.

وی ادامه داد: شهروندان بعد از انتخاب شهردار از اعضای شورا انتظار دارند با روحیه مطالبه گری وظایف ادارۀ شهرداری را از شهردار مطالبه کنند لذا باید گفت امروز زرین شهر با مشکلاتی مواجه است از این رو باید با همدای و وحدت هرچه بیشتر به سمت کسب درآمدهای پایدار و رفع مشکلات شهر حرکت کرده تا در نهایت شاهد رضایتمندی شهروندان باشیم.

نادی زاده اضافه کرد: باید توجه داشت امروزه تنها شهرداری ها از طریق درآمدهای پایدار می‌توانند منابع مالی خود را تامین کنند چراکه درآمد ناپایدار ثبات ندارد و وابسته به وضعیت مسکن و شرایط اقتصادی کشور است و شهرداری ها نمی‌توانند بودجه ثابتی را براساس آنها پیش‌بینی کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری ها وظیفه خدمات رسانی به مردم و تولید کالاها و خدمات عمومی مورد نیاز را بر عهده دارند، عنوان کرد: فروش تراکم ساختمانی، تثبیت تجاری، تخلفات ساختمانی و صدور پروانه ساخت، مهم‌ترین درآمدهای ناپایدار هستند و دریافت عوارض نوسازی توسعه عمران و عوارض مشاغل، عوارض پسماند، عوارض خودرو نیز از سرفصل‌های درآمدهای پایدار به شمار می‌روند که در مجموع منابع درآمدی شهرداری محسوب می‌شوند.

رئیس شورای اسلامی زرین شهر بیان کرد: هرچند درآمد شهرداری‌ها در سال‌های اخیر از طریق اخذ عوارض گوناگون و دیگر منابع از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است؛ اما متقابلاً هزینه‌های آن نیز افزایش یافته و امروزه دستیابی به روش‌های جدید و پیش‌بینی منابع درآمدی مطمئن و پایدار و تعدیل هزینه‌های شهرداری دغدغه اصلی مدیران و برنامه‌ریزان امور شهری از جمله شوراهای اسلامی شهرها و شهرداران است.

وی خاطرنشان کرد: پدیده‌ای که در سال‌های اخیر به صورت رکود در ساخت و ساز رخ داده باعث شده کانال‌های اصلی درآمدی مدیریت شهری که به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم متاثر از ساخت و سازها بوده تحت تاثیر قرار گیرد؛ لذا یکی از مهمترین منابع پایدار جایگزین، البته در کنار دیگر منابع، گردشگری شهری است.

رفیعی اذعان کرد: باید توجه داشت زرین شهر دارای ظرفیت‌های گردشگری تاریخی، مذهبی، طبیعی و تفریحی است و همه ساله پذیرای گردشگرانی از سراسر کشور است لذا باید در راستای تقویت این مهم حرکتی جدی انجام داد تا به درآمدهای پایدار شهری برسیم.

وی متذکر شد: در حال حاضر، گردشگری شهری به یکی از پردرآمدترین و مهم ترین گردشگری ها تبدیل شده است و با توجه به اینکه وابستگی بسیار زیادی در شهرها بین اقتصاد شهر و منابع درآمدی شهرداری وجود دارد بنابراین ضرورت دارد تا با ایجاد نقش گردشگری در اقتصاد شهر جایگاه آن در پایداری منابع درامدی شهرداری زرین شهر مورد ارزیابی قرار گرفته و با در نظر گرفتن راهکارهای عملیاتی به این سمت و سو حرکت کرد.

رئیس شورای اسلامی زرین شهر اضافه کرد: امروز با توجه به مشکلات پیش روی شهرداری باید به این سمتی حرکت کنیم که با به کارگیری عقلانیت و خلاقیت، تمام بار هزینه های شهر را بر دوش مردم نیانداخته و با طرح راه حل های جدید و بدیع، همه هزینه های اجرایی شهر را از عوارض دریافتی و مستقیما از سوی مردم تامین نکنیم.

وی تصریح کرد: ما بر این باوریم که باید افراد خلّاق و کارآفرین در شهرداری به کار گرفته شوند که از راه های مختلف برای شهرداری ها کسب درآمد بکنند لذا باید گفت امروز ما چه در عرصه هزینه و چه در زمینه درآمد باید از روش‌های نوین استفاده کنیم تا بتوانند خدمات بهتری را به شهروندان ارائه داده تا رضایتمندی آنان حاصل شود.

کد خبر 324503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.