سیاست خارجی شرم آور آمریکا با دلارهای نفتی دیکته می شود

وزیر امور خارجه در واکنش به ادعاهای واهی وزیر خارجه آمریکا، گفت: سیاست خارجی شرم آور آمریکا با دلارهای نفتی دیکته می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا . وزیر خارجه کشورمان که برای توسعه دیپلماسی ایران در قاره سیاه به آفریقای جنوبی سفر کرده است، در توئیتر خود به سخنان مداخله جویانه وزیر خارجه آمریکا پاسخ داد. ظریف در توییت خود نوشت: «مردم عراق که برای دفاع از خانه خود با داعش نبرد کردند دقیقا باید به چه کشوری بازگردند؟ این سیاست خارجی شرم آور آمریکا است که با دلارهای نفتی دیکته می شود».

آقای ظریف یکشنبه شب ۳۰ مهر (۲۲ اکتبر) هم در یک نشست خبری در پایتخت آفریقای جنوبی به آمریکا هشدار داد که هر چه زودتر «دیدگاه غلط»خود را اصلاح کند و از «حمایت عربستان سعودی در کشتار کودکان و سالخوردگان یمن» دست بردارد. وزیر امور خارجه ایران گفت: «متاسفانه متحدان آمریکا که برای چپاول دلارهای نفتی آنها این خوش‌خدمتی و خوش‌رقصی‌ها را برای آنها انجام می‌دهند عامل بی‌ثباتی و بحران در منطقه بودند»

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه در نشست خبری مشترک با عادل جبیر وزیر خارجه عربستان در ریاض، سپاه پاسداران را متهم کرد که منطقه را به نابودی کشانده است. او از شبه نظامیان عمدتا شیعه عراقی (حشد شعبی) که با داعش می‌جنگیدند خواست که به خانه‌هایشان برگردند و اداره و بازسازی مناطقی را که از اشغال داعش خارج شده به مردم این مناطق بسپارند.

کد خبر 324472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.