احداث مکانی ویژه هنرمندان در محدوده «کارخانه ریسباف»/هنرمندان کارخانه انسان سازی هستند

شهردار اصفهان با اشاره به لزوم احداث مکانی ویژه برای هنرمندان گفت: مذاکرات لازم برای ایجاد موزه و خانه هنرمندان در محدوده کارخانه ریسباف انجام شده و تلاش داریم که این موضوع به زودی تحقق یابد.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی، در هفتمین نشست از سلسله نشست های اصفهان فردا در نشست هم اندیشی با هنرمندان تئاتر ضمن ابراز خوشحالی از حضور در این جمع گفت: این سلسله نشست ها برنامه ریزی شده تا کلاس درسی برای ما باشد و قطعا این نقطه نظراتی که در جلسات مطرح می شود در نگاه ما تأثیر زیادی خواهد داشت.

وی در ادامه به اهمیت هنر اشاره نمود و اظهار داشت: هنر یکی از شاه راههای رسیدن به خداست، همه هنرها نوعی از بیان را دارند اما این موضوع در تئاتر به گونه ای است که در همان لحظه و رو در رو بر مخاطب اثر می گذارد و همۀ شما  هنرمندان از این گونه اید و ما هر کاری برای شما انجام بدهیم کم است.

شهردار اصفهان با تاکید بر لزوم توجه به هنرمندان بیان داشت: شما بیش از همه در مسائل اجتماعی اثر گذارید و هر کس منکر این مهم شود درک صحیحی از هنر ندارد و قطعا هر کس جلوی راه شما سنگ اندازی کند دلش برای مردم نسوخته است.

نوروزی ادامه داد: با تئاتر می توان به خدا رسید و معرفت و فرهنگ جامعه را ارتقا داد، هر جا چشمانمان را روی هنر بسته ایم مشکل پیدا کرده و معضلات جامعه به این سبب بوجود که جا برای هنر تنگ شده است، ما ارزش کار شما را می فهمیم و می خواهیم زمینه را برای کار شما مساعد کنیم تا بهره مندی مردم از هنر شما بیشتر شود و هیچ هنرمندی به دلیل مشکلات مالی هنرش در نطفه خفه نشود.

وی افزود: اگر زمینه ها فراهم نباشد و هنرمند به دنبال نان بدود و از هنرش را برای تأمین معاش استفاده کند جامعه با مشکل مواجه می شود. من معتقدم که شأن و جایگاه هنرمند باید حفظ شود. سرمایه گذاری ما در بخش هنر از سرمایه گذاری در بخش صنعت مهمتر است چرا که تولیدات شما هنرمندان انسان ساز است و شهروند ساز به عبارتی شما کارخانه های آدم سازی هستید. در شهری به نام اصفهان، با این سابقه تاریخی غنی، شهری که از هر انگشت شهروندانش هنر می بارد حیف است که هنر تئاتر مسیر قهقرایی طی کند و ما نتوانیم از ظرفیت بزرگ آن بهره مند بشویم.

نوروزی ضمن تاکید بر ایجاد زیر ساخت های لازم برای انجام کار هنری گفت: در برنامه های ما گردشگری اولویت اول را دارد و ما موظفیم ابزار لازم را برای عرضۀ هنر هنرمندان فراهم کنیم. بعضی وقت ها می بینیم که مردم چگونه مردم دور یک هنرمند جمع می شوند و لذت می برند. این کار نه به دین آسیب می رساند و نه به ارزش ها و امیدوارم در همۀ طراحی های شهری از جمله در طراحی پارک ها محل و مکانی برای عرضۀ این هنرها داشته باشیم.

شهردار اصفهان خطاب به هنرمندان اظهار داشت: تلاش می کنیم که احترام شما را به هر طریقی حفظ کنیم  و معتقدیم این اولین نیاز هر هنرمند و شهروندی است. تمام رسالت حقوق بشر نیز همین است و این احترام از رهگذر ایجاد امکانات برای بروز هنر هنرمند حاصل می شود. اینکه امروز مکان مناسبی برای عرضۀ هنر هنرمند در اصفهان وجود ندارد واقعا مصیبت است و هر کس مسئولیتی داشته و کاری انجام نداده در این مصیبت سهیم است و هر شخصی درد اهالی هنر اصفهان را بشنود اگر از این درد بمیرد قابل سرزنش نیست.

وی در خصوص تعیین مکانی برای ایجاد موزه و خانه هنرمندان گفت: امیدواریم که در محدوده کارخانۀ ریسباف بتوانیم محلی را به عنوان موزه و خانۀ هنرمندان ایجاد کنیم و طی جلساتی که با وزیر مسکن و استاندار  داشته ایم صحبت های لازم انجام شده و امید است به این کار سرعت ببخشیم تا شما بتوانید نقش هدایتگری خود را در این مکان به خوبی ایفا کنید.

نوروزی در پایان اظهار داشت: از شما می خواهیم که با هنرتان به جامعه نشاط ببخشید، مردم را از افسردگی نجات بدهید، شهروند سازی کنید و ما نیز در تأمین زیر ساخت ها انجام وظیفه خواهیم کرد. هنر باید به شما واگذار شود و ما نیز قول می دهیم که پیگیر امورات شما باشیم.

شهردار اصفهان در ادامه تصریح کرد: شهرداری هر سالنی دارد از آن شماست و باید بتوانید از آن بهره ببرید و قرار نیست هیچ سالنی در اختیار گروهی خاص قرار بگیرد، هر کس با هر گرایشی می تواند از این امکانات استفاده کند و اگر بودجه ای در شهرداری برای حمایت از تئاتر تخصیص داده می شود باید بر اساس ارزش هنرها باشد نه فاصله ای که آن هنرمند با ما مسئولان دارد.

دست همه هنرمندان را می بوسیم و راه را برای ایجاد نشاط و هنرنمایی آن ها فراهم می کنیم، بنده اعلام می کنم که این نشست ها را در طول سال ادامه خواهیم داد و به شدت مایل به حفظ این ارتباط هستیم. شما ارزشمندید و کمک کنید تا ما قدرشناسی مان را در عمل اثبات کنیم. 

کد خبر 324463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.