حضور روحانیون مسلط به زبان خارجی در اربعین حسینی

نطنز-مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان اصفهان گفت: امسال ستاد اربعین به منظور کاهش مشکلات و ارتباط دو طرفه زائران ایرانی از روحانیونی که مسلط به زبان خارجی هستند، استفاده خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز؛ حجت الاسلام محمود فقیهی با حضور در شهرستان نطنز اظهار کرد: از زمان صدور دستورالعمل تشکیل ستادهای اربعین در شهرستان ها توسط استان و مقام های کشوری، تاکنون در بیش از ۲۰ فرمانداری در شهرستان های استان نشست های ستاد اربعین برگزار و تصمیم های مختلف برای رفع نقایص در کمک به خدمات رسانی به زائران گرفته شده است.

فقیهی افزود: اعزام زائران امسال قانونمند و با برنامه ریزی منطقی و درست تر صورت می گیرد و ستاد اربعین برای کاستن از برخی مشکلات و به خصوص مشکل برقراری روابط و ارتباط با طرف مقابل، از روحانیون مسلط به زبان های خارجی استفاده می کند.

وی تصریح کرد: بدون شک همایش پیاده روی زائران اربعین حسینی یکی از بی نظیرترین و بزرگترین مانور در جهان اسلام است چرا که هر کس و با هر آیینی تلاش می کند تا خود را به این مراسم چند میلیونی برساند و در پررنگ جلوه دادن آن سهیم باشد.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان اصفهان بر ضرورت انجام کارهای فرهنگی برای مقابله با تهدیدات فرهنگی و دینی دشمن در این همایش تاکید و بیان کرد: ترویج و اشاعه دین مبین اسلام و مذهب تشیع، تبیین سبک و سیره زندگانی ائمه‌ معصومین (ع) و به خصوص سبک و سیره زندگی و مبارزاتی حضرت امام حسین (ع) از مهم ترین اقدام های فرهنگی است که باید در این همایش بزرگ جمعیتی انجام شود.

وی از مسئولان و به خصوص دست اندرکاران موکب ها در کربلا خواست تا با تقویت نقاط قوت و برطرف کردن و کاهش نقاط ضعف در امر خدمت رسانی، احتمال هرگونه سو استفاده دشمنان از این حرکت عظیم را از بین ببرند.

حجت الاسلام فقیهی خاطرنشان کرد: مسئولان موکب‌ ها باید تا سه روز بعد از اربعین حسینی خدمت رسانی به زائران را ادامه دهند و در کنار برنامه‌ های پذیرایی و ضیافتی، زائران را با آداب و اخلاق زیارت، نحوه برخورد با زائران و مجاوران از کشورهای دیگر، نحوه به جا آوردن فریضه‌ی امر به معروف و نهی منکر و غیره آشنا کنند.

کد خبر 324442

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.