۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لنجان عنوان کرد:

نقش موثر هیئت های مذهبی در اشاعه فرهنگ دینی و مذهبی

رقابت ۱۰ کاندیدا در پنجمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی لنجان
نقش موثر هیئت های مذهبی در اشاعه فرهنگ دینی و مذهبی

لنجان_رئیس اداره تبلیغات اسلامی لنجان گفت: ایجاد انسجام، تحکیم وحدت و هماهنگی فکری و عملی در فعالیت های هیئت های مذهبی، استفاده از تجارب تمامی نیروهای هیئت ها در طراحی و برنامه ریزی های فرهنگی ‌دینی از مهمترین اهداف تأسیس شورای هیئت های مذهبی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام داود صائبی در جمع خبرنگاران از آغاز تبلیغات نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شورای هیئت های مذهبی شهرستان لنجان خبر داد و اظهار کرد: پس از اعلام فراخوان از مسئولان هیئت های مذهبی شهرستان لنجان جهت شرکت و نام نویسی در این دوره از انتخابات در زمان تعیین شده ۱۶ نفر از مسئولان هیئت های مذهبی جهت ثبت نام به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان مراجعه کرده که پس از بررسی سوابق و دستورالعمل های این دوره از انتخابات ۱۰ نفر از نامزدها در گام نخست واجد شرایط آئین نامه ای قرار گرفتند .

وی افزود: در آئین نامه و دستورالعمل های این دوره از انتخابات واجدین شرایط باید حداقل ۲۵ سال و حداکثر ۶۵ سال سن داشته باشند و مدرک تحصیلی آنها حداقل فوق دیپلم و یا سابقه بالایی از صدور مجوز هیئت وجود داشته باشد .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لنجان تصریح کرد: هر نامزد می بایست حداقل سه سال از تاریخ صدور مجوز فعالیتش در این حوزه گذشته باشد تا بتواند در این انتخابات شرکت کند لذا با توجه به شرایط وضع شده تعدادی از استقبال کنندگان شرکت در این انتخابات نتوانستند شرایط ابتدایی را کسب کرده به مرحله دیگر برسند.

وی اضافه کرد: اسامی و مشخصات نامزدهایی که تایید صلاحیتشان از مراجع ذی صلاح تایید شده است منتشر شده و نامزدها می توانند تا ۲۴ ساعت قبل از شروع رای گیری به تبلیغات خود ادامه دهند و انتخابات پنجمین دوره شورای هیئت های مذهبی شهرستان لنجان همزمان با سراسر کشور ۵ آبان ماه ۱۳۹۶ در گلستان شهدای زرین شهر برگزار خواهد شد.

صائبی عنوان کرد: این انتخابات همانند انتخابات‌های معمول در کشور با نظارت روسای ادارات کل تبلیغات هر شهرستان و حضور نماینده نیروی انتظامی و اداره اطلاعات برگزار می‌شود و امام‌جمعه هر شهرستان نیز ناظر بر صحت انتخابات است که پس از بررسی و تکمیل مراحل قانونی منتخبانی که در این رقابت حضور دارند به‌عنوان شورای هیئات مذهبی شهرستان، استان و کشور انتخاب می‌شوند.

وی یادآور شد: باید به این مهم توجه داشت که هیئت های مذهبی می توانند در مسائل عمومی و فرهنگی تاثیرگذار باشند و مهمترین ماموریت هیئتهای مذهبی، رصد و ظرفیت یابی و استفاده بهینه از ظرفیتهای فرهنگی و اجتماعی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لنجان بیان کرد: تقویت ایمان، مبانی دینی و معنوی مردم و جوانان در کاهش آسیب ها موثر بوده و کسی که از پایه های دینی و ارزشی قوی برخوردار است به طور حتمی هیچ موقع به دنبال مسائل سو فرهنگی و ناهنجاری ها کشیده نمی شود.

وی خاطر نشان کرد: از سوی دیگر در صورتی که ارتباط مناسبی میان هیئت‌های مردمی مذهبی و سازمان‌های دولتی مربوط ایجاد شود، ظرفیت‌های فراوانی به فعلیت خواهد رسید لذا باید گفت ایجاد انسجام، تحکیم وحدت و هماهنگی فکری و عملی در فعالیت های هیئت های مذهبی، استفاده از تجارب تمامی نیروهای هیئت ها در طراحی و برنامه ریزی های فرهنگی ‌دینی از مهمترین اهداف تأسیس شورای هیئت های مذهبی بوده است.

کد خبر 324380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.