مهاجمان راه دروازه را گم کرده‌اند/ ایراد از فولادشهر نبود

دو تیم اصفهانی سپاهان و ذوب‌آهن در هفته دهم لیگ عملکرد آنچنان موفقی نداشتند و بدون زدن گل و تنها با یک امتیاز بازی‌های این هفته را به پایان بردند.

خبرگزاری ایمنا - گروه ورزشی - مسعود افشاری: ذوب‌آهنی‌ها و امیر قلعه‌نویی آنقدر بر سر میزبانی در ورزشگاه نقش‌جهان اصرار داشتند که تصور می‌شد ذوب‌آهن با حضور در این استادیوم بتواند نمایشی متفاوت با مسابقات قبلی خودش داشته باشد. اما ذوب‌آهنی که روز جمعه به پارس جنوبی باخت حتی به اندازه ذوب‌آهنی که در استادیوم فولادشهر به میدان می‌رفت توان نداشت تا در نهایت پارس جنوبی یک نتیجه تاریخی را در اصفهان به ثبت برساند. 

نکته امیدوارکننده بازی‌های ذوب‌آهن تا پیش از انجام این مسابقه به جایی بر می‌گشت که مهاجمان این تیم حداقل یک گل به رقبای خودشان می‌زدند اما خط دفاعی و دروازه‌بان متوسط پارس جنوبی کار آنچنان سختی در مقابل ذوب‌آهن نداشت و این یعنی امیر قلعه‌نویی همچنان باید در فکر برطرف کردن نقاط ضعف تیمش باشد. البته خود قلعه‌نویی برای اینکه فشار را از روی دوش بازیکنانش بردارد به این مسئله اشاره کرده که خودش مسبب اصلی این باخت بوده اما با توجه به روحیاتی که از او سراغ داریم بدون شک در رختکن و در طول تمرینات این هفته تنبیه مناسبی را برای بازیکنانش در نظر گرفته است.

ذوب‌آهن که زمزمه‌هایی مبنی بر حضورش در لیگ قهرمانان آسیا هم به گوش می‌رسد باید هرچه زودتر فکری به حال این شرایط کند چون محروم کردن این لیدر و آن لیدر دردی از تیم دوا نمی‌کند و تماشاگری که تیمش نتیجه نگیرد، به اختیار خودش نام‌هایی مثل منصور ابراهیم‌زاده و مجتبی حسینی را بر روی سکوها فریاد خواهد زد.

موتور خاموش ساسان

روزی که سپاهانی‌ها قرارداد ساسان انصاری مهاجم فصل گذشته فولاد و دومین گلزن برتر لیگ را به ثبت رساندند این امید را به هواداران خودشان دادند که در روزهای مصدومیت مسعود حسن‌زاده خط حمله سپاهان مشکلی نخواهد داشت، اما عملکرد این چند هفته ساسان انصاری حتی به اندازه بازیکنانی مثل رضا میرزایی هم نبوده و همین خودش دلیلی برای گل نزدن‌های سپاهان است. در این شرایط حتی صدای اعتراض زلاتکو کرانچار هم بلند شده و سرمربی کروات سپاهان از خط حمله تیمش گلایه کرده است.

البته تساوی خارج از خانه در مقابل گسترش فولاد نتیجه آنچنان بدی برای سپاهان به حساب نمی‌آید و کرانچار بر اساس فرمول قهرمانی در این ۲ هفته نتیجه گرفته ولی نباید فراموش کنیم که سپاهان می‌توانست حداقل ۲ گل  به گسترش فولاد بزند و امروز جایگاه بهتری در جدول رده‌بندی داشته باشد. نکته امیدوار کننده‌ای که در ترکیب تیم سپاهان به چشم می‌خورد بسته ماندن دروازه سپاهان برای دومین مسابقه متوالی است که نشان می‌دهد تغییرات سپاهان در خط دفاعی کارساز بوده و حداقل ساختار دفاعی تیم از آن حالت آشفتگی قبل درآمده است.

کد خبر 324289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.