۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
نیروی انتظامی در یک نگاه

هر روز اخبار نیروی انتظامی استان اصفهان را از اینجا دنبال کنید

کشف ۳ میلیارد اموال مسروقه از مخفیگاه سارق منزل

سرهنگ ستار خسروی رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان  در غرب شهر اصفهان رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت. وی افزود: کارآگاهان با انجام تحقیقات گسترده و انجام گشت های ویژه در سطح حوزه سرانجام با یک سری اقدامات علمی و تخصصی توانستند فردی که اقدام به این سرقت ها کرده بود  را شناسایی کنند.

رییس پلیس آگاهی استان تصریح کرد: کارآگاهان با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه در حالی که قصد فرار به سمت یکی از استان‌های همجوار را داشت دستگیر کردند  که متهم در تحقیقات به عمل آمده به چندین فقره سرقت منزل در شهر اصفهان اقرار کرد.

سرهنگ خسروی با بیان این مطلب که ارزش اموال مسروقه  که توسط متهم به سرقت رفته بیش از سه میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در بازرسی از مخفیگاه وی اموال مسروقه  شامل طلا، نقره، ال سی دی، لپ تاپ، دوربین عکاسی، پرینتر، اسکنر، ساعت، لوازم برقی، اسناد و مدارک و... کشف شد.

وی در ادامه یادآور شد: تاکنون تعداد زیادی از مالباختگان مورد شناسائی قرار گرفتند و متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل شد. رییس پلیس آگاهی استان گفت: به شهروندان توصیه می کنیم  از نگهداری وجه نقد و طلاجات و اموال با ارزش در منزل خودداری کنند، همچنین در هنگام خروج از منزل اگر به خودرویی که سرنشینان آن مشکوک هستند مواجه شدند شماره خودرو را یادداشت کنند، درب ساختمان یا مجتمع های مسکونی را به قفل های ضد برش مجهز کرده و در اوایل شب به تردد افراد غریبه در آپارتمان ها حساس باشند و موارد مشکوک را از طریق شماره تلفن  ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در یکی از شبکه های اجتماعی در اینترنت اقدام به ساخت پروفایلی با نام و مشخصات وی نموده و تصاویر و فیلم های شخصی و محرمانه او را در معرض نمایش گذارده موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات فنی و تخصصی در فضای سایبر متهم شناسایی و دستگیر شد. رییس پلیس فتای استان اصفهان افزود: متهم صراحتا به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود از ارتکاب عمل مجرمانه را اختلاف خانوادگی عنوان داشت.

سرهنگ مرتضوی با تأکید بر اینکه نرم افزارهای ارتباطی تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی محیطی ناامن و غیر قابل اعتماد هستند، از کاربران اینترنت خواست اطلاعات شخصی خود را در فضای مجازی به اشتراک نگذارند.

کشف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در سمیرم

سرهنگ غلامرضا براتی فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم  گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید رییسیان سمیرم حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده اسکانیا مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو تعداد ۲۳۴ جعبه حاوی لوازم یدکی خودرو خارجی که فاقد مدارک مثبته گمرکی بارگیری شده بودند  کشف و توقیف شد. این مقام انتظامی بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورده شده است.

 براتی  افزود: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کد خبر 324275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.