نمایشگاه سنگ ورونا ایتالیا دریچه ای برای ورود به دهکده جهانی

رییس خانه صنعت و معدن و تجارت ایران از حضور موفق پاویون اتاق بازرگانی اصفهان در نمایشگاه بین المللی سنگ ورونا تقدیر و تعامل مناسب سازمان صنعت، شرکت شهرک های صنعتی و شرکت نمایشگاه های استان اصفهان با اتاق بازرگانی را موجب تسهیل حضور و درخشش اقتصاد استان در نمایشگاه های بین المللی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا سیدعبدالوهاب سهل آبادی در هفتمین جلسه کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان، با تقدیر از فعالیت های سازنده کمیسیون معادن و صنایع معدنی در برپایی موفق پاویون اتاق بازرگانی اصفهان در نمایشگاه بین المللی سنگ ورونا ایتالیا، اظهار داشت: حمایت از حضور موثر فعالان اقتصادی استان در نمایشگاه های ملی و بین المللی ازجمله رسالت های هیات نمایندگان این دوره اتاق بازرگانی اصفهان بوده و به همین منظور علاوه بر تسهیل حضور در نمایشگاه های خارجی مانند برپایی پاویون اخیر اتاق در نمایشگاه سنگ ورونا و همچنین نمایشگاه بین المللی GITEX دبی، سهم اتاق بازرگانی اصفهان در شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان به ۳۴ درصد ارتقاء یافته است.

وی حمایت شرکت نمایشگاه ها، سازمان صنعت،  معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان را برای حضور موفق در نمایشگاه های بین المللی مانند نمایشگاه ورونا ۲۰۱۸ ضروری دانست.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان همچنین قرار گرفتن اتاق بازرگانی اصفهان جزو چهار اتاق برتر جهان را مرهون تلاش های تک تک اعضاء به ویژه، کمیسیون های این اتاق عنوان کرد و با اشاره به اینکه امروزه چشم مردم به رشد اقتصادی است، گفت: رشد اقتصادی تنها با تلاش های اتاق بازرگانی و بخش خصوصی محقق خواهد شد.

وی همچنین ایجاد مناسبات اقتصادی مطلوب با سوریه توسط اتاق بازرگانی اصفهان را بستر مناسبی برای حضور موفق فعالان معدنی و بویژه سنگ اصفهان در این کشور ذکرکرد.

سهل آبادی همچنین از رونمایی «برند اصفهان» به همت هیات رییسه، هیات نمایندگان و کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد.

رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه این نشست با بیان اینکه این کمیسیون تاکنون جلسات متعددی پیرامون رفع مشکلات فعالان بخش معدن استان با دستگاه های دولتی از جمله گمرک، محیط زیست و منابع طبیعی برگزار کرده است، گفت: خوشبختانه حمایت های بی دریغ رییس اتاق بازرگانی اصفهان از کمیسیون معادن، اتفاقات مطلوبی را برای فعالان معدن رقم زده که تشکیل کارگروه نوسازی صنایع معدنی ثمره این اقدام بوده است.

احمد خوروش، تحقق نوسازی در صنایع معدنی را زمینه ساز محقق شدن اتفاقات بسیار مطلوبی در تمامی معادن استان اصفهان دانست. خوروش همچنین اظهار امیدواری نمود تا با مشارکت اتاق بازرگانی در امور نمایشگاهی، حضور فعالان اقتصادی استان در نمایشگاه های معتبر بین المللی تسهیل شود.

دبیر این کمیسیون و مدیر اجرایی پاویون اتاق بازرگانی اصفهان در نمایشگاه سنگ مارمومک ورونا ۲۰۱۷ نیزضمن ارایه گزارش تحلیلی بصورت مصور از این نمایشگاه، گفت: نمایشگاه سنگ ورونای ایتالیا، یک رویداد جهانی معتبر برای سنگ های تزیینی است. وی افزود: این نمایشگاه هر ساله در ماه سپتامبر در فضایی به وسعت بیش از ۸۰ هزار متر مربع با بیش از ۱۵۰۰ شرکت کننده از اقصی نقاط جهان بر گزار می شود.

شهریار شعبانی برگزاری سمینارهای تخصصی و برنامه های ویژه آموزشی برای شرکت کنندگان را از جمله برنامه های جانبی نمایشگاه ورونا عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه امسال حدود ۶۸ هزار شرکت کننده از ۱۴۷ کشور جهان از این نمایشگاه بازدید کردند، تصریح کرد: مدیرعامل شرکت نمایشگاه های ورونا حضور بیش از ۶۰ درصد مشارکت کننده های خارجی در این نمایشگاه را بازتابی از تکامل بازارهای بین المللی و تایید نمایشگاه سنگ ورونا به عنوان یک نسخه جهانی ارتقاء کل زنجیره ارزش سنگ های طبیعی به ویژه در میان کشورهای آفریقایی، خریداران بیشتری از آمریکای شمالی و جنوبی افراد علاقمند به حضور در اتحادیه اروپا بوده دانست.

وی با تاکید بر اینکه کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان با اتکا بر نقش حمایتی و رسالت اصلی اتاق بازرگانی مبنی بر بهبود فضای کسب و کار، رشد و توسعه بخش بازرگانی و صادرات در این نمایشگاه تحت عنوان پاویون اتاق بازرگانی اصفهان حضور یافت، گفت: این کمیسیون خدمات خود را در قالب خدمات عمومی و فنی  تخصصی به هیات همراه ارایه نمود.

وی انعکاس خبری پاویون را توسط واحد خبر صدا و سیما در ایتالیا در شبکه های اصلی تلویزیون و سایت های معتبر با عناوین ایران رقیب بزرگ صنعت سنگ ایتالیا و غم ایتالیایی ها از پیشرفت صنعت سنگ ایران انجام شد.

شعبانی حضور سرکنسول ایران در میلان ایتالیا و اعلام آمادگی وی در جهت کمک به رفع و تسهیل مشکلات و درخواست های ایرانیان شرکت کننده در این نمایشگاه، برگزاری جلسات سازنده ای با نمایندگان نمایشگاه های جاکارتای اندونزی و بنگلور هند، همچنین تبادل نظر با بزرگان صنعت سنگ ایتالیا را از نکات مثبت نمایشگاه ورونا ۲۰۱۷ بیان کرد.

مدیر اجرایی پاویون اصفهان در ورونا با بیان درخشش سنگ «لاشتر» اصفهان در این نمایشگاه از بی مهری و بی توجهی در ایران نسبت به این سنگ انتقاد وابراز امیدواری نمود تا با نگاه ویژه به این سنگ در سطح استان بتوانیم به احیای جایگاه سنگ «لاشتر» در بازار جهانی بپردازیم.

شعبانی همچنین خواستار حمایت مالی بیشتر و همه جانبه از تشکیل غرفه استانی با وسعتی قابل توجه و در شآن توانمندی های استان، حضور در چند نمایشگاه بین المللی موثر و منطبق بر پتانسیل های صادراتی ایران و توسعه مناسبات تجاری و انعقاد قراردادهای بارتری (تهاتری) با نمایشگاه های مطرح جهان شد.

وی تعامل سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک های صنعتی و شرکت نمایشگاه های استان اصفهان با اتاق بازرگانی اصفهان را برای حضوری موثرو درخشش ایران و اصفهان در نمایشگاه های بزرگ، سازنده ارزیابی کرد.

رییس اداره امورصنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به توانمندی استان اصفهان در بخش معادن و صنایع معدنی گفت: بیش از ۵۰ درصد از کل تعداد آمار، حدود ۸ هزار واحد صنعتی فعال در استان اصفهان متعلق به واحدهای صنایع معدنی هستند.

رقیه پور حسینی با تاکید بر ضرورت پرهیز از خام فروشی منابع معدنی کشور، افزود: ضروری است صنایع تبدیلی و فرآوری بخش معدن در دل معادن ایجاد شود.

کد خبر 324268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.