استفاده از خرد جمعی در مدیریت کلان دانشگاه با تشکیل شوراهای مشورتی

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: با استفاده از خردجمعی و مشارکت همکاران، در مسیر پیشرفت و نیل به اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی حرکت خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دکتر احمد آذین که در جمع معاونان, روسای دانشکده‌ها و مدیران گروه‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) سخن می‌گفت با اعلام این مطلب افزود: جهت استفاده از خرد جمعی در مدیریت کلان دانشگاه، با حضور اعضای هیات علمی خوش‌فکر و توانمند، شورای مشورتی تشکیل خواهیم داد تا با در نظر گرفتن پیشنهادات، نظرات و انتقادات سازنده اعضای هیات علمی، برنامه‌های دانشگاه را در مسیر توسعه و تعالی به پیش بریم.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان به نقش مهم مدیران گروه‌های آموزشی در دانشگاه اشاره کرد و گفت: مدیران گروه‌های آموزشی با برنامه‌ریزی صحیح و منطبق بر قوانین و استفاده از توانمندی‎‌های دیگر اعضای هیات علمی ضمن کسب رضایت‌مندی دانشجویان در ترقی و پیشرفت آن گروه آموزشی نقش تعیین کننده‌ای را ایفا می‌کنند.
دکتر آذین برخی از فعالیت‌های دانش‌بنیان واحد اصفهان(خوراسگان) از جمله طرح ملی مبارزه با ریزگردها با استفاده از مالچ رسی را برشمرد و خاطر نشان کرد: بزرگ‌ترین منبع ایده‌پردازی هر جامعه‌ای، استادان دانشگاه‌ها هستند و ما در واحد اصفهان(خوراسگان) با توجه به دارا بودن اعضای هیات علمی توانمند و با ظرفیت‌های بالای پژوهشی، از ایده‌پردازی‌ها و فعالیت‌های پژوهش محور و دانش‌بنیان حمایت ویژه خواهیم کرد.
وی هزاره سوم را مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات دانست و گفت: عصر حاضر، عصر خردورزی و دانایی است و محور اصلی توانایی نیز، دانایی است در این میان محل خیزش دانایی، دانشگاه‌ها هستند که با تبدیل دانایی دانشگاهیان به اقتصاد دانش‌بنیان، قدرت و ثروت افزوده برای کشور فراهم می‌آورند.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان خواستار برنامه‌ریزی مدیران گروه‌های آموزشی در مسیر راه‌اندازی رشته‌های میان رشته‌ای و کارآفرین شد و افزود: توجه مضاعف به رشته‌های کارآفرین از مهم‌ترین سیاست‌ها و برنامه‌های جناب آقای دکتر ولایتی ریاست هیات‌موسس و هیات‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی است که به طور قطع در صورت تحقق آن، ایجاد اشتغال برای دانش‌آموختگان دانشگاهی نیز فراهم خواهد شد.
دکتر آذین به تقارن آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: هفته دفاع مقدس، تنها یک واقعه ثبت شده در تقویم کشور نیست بلکه یادآور این موضوع است که پایه و اساس دارایی‌های کشور همچون، اقتدار، امنیت، آسایش و تحولات و پیشرفت‌های علم و دانش، بر مبنای خون پاک شهیدان و رشادت‌ها و فداکاری ایثارگران، جانبازان و آزادگان رقم خورده است و داشته‌های امروزمان را مدیون جان‌فشانی این عزیزان و در امتداد آن، مدیون شهدا و مدافعان حرم هستیم.
در پایان این نشست دکتر احمد آذین رئیس و معاونان واحد اصفهان(خوراسگان) به سوالات مدیران گروه‌های آموزشی پاسخ گفتند.

کد خبر 324253

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.