رعایت نکات ایمنی وسایل گازسوز در فصل سرد الزامی است

سخنگوی شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به کاهش نسبی دمای هوا و آغاز فصل سرد سال، بر رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز تاکید کرد و گفت: وظیفه ما گازرسانی ایمن و مستمر به مشترکان شهری و روستایی است که با رعایت الزامات و نکات ایمنی از سوی مردم ضرورت دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا سیدحسن موسوی با اشاره به اینکه مردم استان اصفهان از دیرباز در صرفه جویی و استفاده بهینه از انرژی ها زبانزد بوده اند، اظهار داشت: به طور قطع در آغاز فعالیت وسایل گرمایشی گازسوز بویژه بخاری و شومینه با رعایت نکات ایمنی، ایامی گرم و ایمن را سپری خواهند نمود.

وی بیان داشت:مشترکین باید در نصب وسایل گاز سوز دقت کافی را داشته باشند و از کارشناسان فنی و خبره برای این امر استفاده کنند.

موسوی با بیان اینکه قبل از استفاده از بخاری باید از باز بودن مسیر دودکش مطمئن شد، خاطرنشان کرد: هر وسیله گاز سوز باید یک دودکش مجزا و مخصوص به خود داشته باشد و حداقل یک متر از کف پشت بام و لبه دیوار مجاور فاصله داشته باشد.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به اهمیت کنترل دقیق وسایل گازسوز به منظور اطمینان از سلامت کارکرد آنها، گفت: کلاهک H در مبادی خروجی دودکش ها به جهت ممانعت از فشار جریان باد و خروج گاز های سوخت الزامی است.

وی، توجه به برچسب انرژی و استاندارد بودن لوازم گازسوز در هنگام خرید را مورد تاکید قرار داد و گفت: مشترکین باید از قرار دادن خروجی دودکش داخل راهروها، حیاط خلوت های مسقف و همچنین به صورت افقی خودداری کنند.

موسوی همچنین استفاده از لوله های آکاردئونی (خرطومی) به عنوان دودکش وسایل گازسوز را بسیار خطرناک اعلام کرد و گفت: در نصب بخاری باید از دودکش های گالوانیزه و ضدزنگ با حداقل تعداد زانو، بست فلزی و شیلنگ استاندارد و مخصوص استفاده شود.

سخنگوی شرکت گاز استان اصفهان ادامه داد: رنگ شعله گاز در وسایل گاز سوز بسیار مهم است و در صورتی که سوخت کامل و صحیح باشد رنگ آن آبی خواهد بود.

وی تصریح کرد: رنگ شعله به غیر از آبی علامت خطر است و حادثه سنگین جانی در پی خواهد داشت لذا باید وسیله گاز سوز را خاموش و علت را بررسی نمود.

موسوی افزود: به هیچ وجه بخاری بدون دودکش در محیط های بسته مانند اتاق خواب و آبگرمکن در مکان هایی مانند انباری، آشپزخانه های کوچک، حمام یا رختکن و پاسیو نباید نصب شود.

وی خاطرنشان کرد: برای تبادل هوا و جریان اکسیژن کافی متناسب با سامانه های گرمایشی نصب شده در محیط های مسکونی دقت لازم صورت پذیرد و به هنگام استفاده از بخاری زیر درب ها و یا کانال کولر برای عبور هوا باز باشد.

سخنگوی شرکت گاز استان اصفهان گفت: مشترکین در صورت استشمام بوی گاز باید سریع شیر اصلی گاز را بسته، کلید کنتور برق را در خارج از محل تجمع گاز خاموش، پنجره ها را بازکرده و با پارچه پنبه ای خیس گاز را از ساختمان خارج کنند.

کد خبر 324252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.