داعش مسئولیت حمله به مسجد امام زمان کابل را به عهده گرفت

گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) مسئولیت حمله به مسجد امام زمان شیعیان در منطقه دشت برچی در غرب کابل را به عهده گرفت.

خبرگزاری ایمنا- گروه سیاسی- به نقل از بی بی سی. مسجد امام زمان کابل شب گذشته هدف حمله انتحاری قرار گرفت. کشور افغانستان شمار قربانیان حمله به این مسجد را ۳۹ کشته و ۴۵ زخمی اعلام کرده است. گروه داعش مدعی شده که یک حمله کننده انتحاری در ابتدا اقدام به تیراندازی به نمازگزاران کرده و بعد جلیقه انفجاری همراه خود را منفجر کرده است.

ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به این حمله گفته که هدف قراردادن مردم در اماکن مقدس و در هر جای دیگر، «جنایت ضد بشری و مغایر با تمام ارزش‌های اسلامی و حقوق بشری محسوب می‌شود و عاملین ‌چنین جنایات، مستحق نابودی‌اند».  در خبرنامه ریاست جمهوری افغانستان آمده که «گروه‌های تروریستی هرگز به اهداف شوم خود جهت تفرقه‌افکنی موفق نمی‌شوند و بزودی از میدان نامشروع مبارزه، توسط نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان سرکوب و نابود خواهند شد».

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان نیز گفته که«هدف قراردادن اماکن مقدس (مساجد) افراد غیرنظامی عمل شنیع غیرانسانی، غیرقانونی و غیرشرعی بوده که در مغایرت صریح با احکام دین مقدس اسلام، قوانین ملی و قواعد بشردوستانه بین‌المللی قرار دارد». چندی قبل نیز در حمله دیگر داعش به مسجدی در شمال شهر کابل  ۲۸ نفر کشته و ۵۰ نفر زخمی شدند. زنان و کودکان نیز شامل این قربانیان بودند.

کد خبر 324248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.