اولین دوره آموزش کارآفرینان نسل‌فردا در اتاق بازرگانی اصفهان افتتاح شد

اولین دوره آموزش کارآفرینان نسل فردا به همت کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمندسازی و واحد آموزش اتاق اصفهان با همکاری اتاق بازرگانی ایران در اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا رییس اتاق بازرگانی اصفهان در افتتاحیه اولین دوره آموزش کارآفرینان نسل فردا، با بیان اینکه دراین دوره فعالیت هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان، توجه به آموزش وجوانان سرلوحه فعالیت های ما قرار گرفته است، اظهار داشت: اتاق بازرگانی اصفهان در راستای منویات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر لزوم توجه به جوانان، تاکنون اقدامات ارزنده ای از جمله ارائه خدمات آموزشی راه اندازی کسب و کار به این قشر که سرمایه های اصلی کشور هستند، انجام داده است.

عبدالوهاب سهل آبادی با تاکید بر اینکه با نگاه مثبت به جامعه، آموزش نحوه کار گروهی، پرورش خلاقیت و ایده های خود و داشتن پشتکار، حصول موفقیت حتمی است، افزود: اتاق بازرگانی اصفهان در راستای پرورش ایده های جوانان دوره آموزشی کارآفرینان نسل فردا و تبدیل این ایده ها به کسب و کار، از هیچ کمکی مضایقه نخواهد کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که این دوره سبب خیری برای تمام جوانان کشورشود.

مدیر آموزش اتاق بازرگانی ایران نیز در این مراسم با ابراز خرسندی از برگزاری این دوره آموزشی، گفت: از آنجا که یکی از دغدغه های اتاق ایران، پرورش جانشینان فعالان اقتصادی است به طراحی دوره هایی چون دوره آموزش کارآفرینان نسل فردا پرداختیم.

مینا علاوش با بیان اینکه کارآفرین در حقیقت یک ایثارگر است، اولین رکن کارآفرینی را خلاقیت و نوآوری دانست.

وی تصریح کرد: یکی از رموز موفقیت در کسب و کارها توانایی انجام کار گروهی است و در این دوره مدرسان به آموزش مهارت های کارگروهی می پردازند.

مدیر اجرایی مؤسسه آموزشی و پژوهشی اتاق ایران افزود: خلاقیت از فرصت ها ایجاد می شود و جوانان دارای افکار خلاقانه زیادی هستند که لازم است پرورش داده شود.

وی با تاکید بر اینکه برای موفقیت در کسب و کار توجه به علایق که هر روز قادر هستید به آن افکار خلاقانه تزریق کنید، ضروری است گفت: این دوره که با همکاری موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و اتاق بازرگانی اصفهان اجرا می شود به دلیل وجود جوانان مشتاق به یادگیری در این استان به صورت پایلوت در اصفهان اجرا و سپس این دوره در ۳۳ استان دیگر نیز برگزار خواهد شد.

رییس کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمندسازی اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه هدف از برگزاری این دوره را کمک به پرورش ایده های کسب و کار گروه سنی ۱۷ تا ۲۵ سال با استفاده از خدمات اتاق بازرگانی به منظور راه اندازی یک کسب و کار موفق عنوان کرد.

امیر کشانی با بیان اینکه در شرایط کنونی همه ما باید به سازندگی ایرانی متحد و شایسته بپردازیم، گام اول برای ساختن ایرانی بهتر را «خواستن» ذکر کرد و گفت: نباید از دولت انتظار زیادی داشت و به این طریق فرصت ها را از دست داد.

رییس شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان، تصریح کرد: انتخاب ها درسن ۱۵ تا ۲۵ سال که به عنوان زمان کلیدی عمر شناخته می شود، از اهمیت زیادی برخوردار است و موفقیت آینده شما مرهون انتخاب های صحیح شما در این دوره سنی است.

کشانی انتخاب درست هدف و توجه به این هدف در طول دوره زندگی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: اتاق بازرگانی اصفهان در دوره آموزش کارآفرینان نسل فردا، امکانات آموزشی و ارتباطی لازم در زمینه پرورش ایده های جدید را در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد داد، پس ازاین پتانسیل نهایت استفاده را ببرید.  

ماهین نقوی، مدرس و مشاور این دوره با بیان اینکه به دلیل استقبال از دوره بازرگان کوچک که به آموزش مهارت های کسب و کار به گروه سنی ۷ تا ۱۵ سال می پرداخت، تصمیم برگزاری دوره آموزش کارآفرینان نسل فردا برای رده سنی ۱۷ تا ۲۵ سال گرفته شد، گفت: با وجودی که کل مشاغل ثبت شده در کتاب مشاغل ایران بیش از ۶ هزار شغل است، متاسفانه به دلیل عدم آگاهی از موجود مشاغل متعدد بسیاری از نوجوانان کشورمان در انتخاب شغل و نحوه کسب درآمد در آینده خود سرگردان هستند.

وی افزود: دوره آموزش کارآفرینان نسل فردا طی ۵ روز، ۴۰ ساعت با همراهی شش مدرس در زمینه های مختلفی چون کارآفرینی، مدیریت مالی و... برای بیش از ۶۰ نفر از جوانان در محل اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می شود.

گفتنی است؛ اولین دوره آموزش کارآفرینان نسل فردا شامل بخش هایی نظیرآشنایی با کارآفرینان و اتاق بازرگانی، افزایش مهارت های ارتباطی و کارگروهی، ایده پردازی و خلاقیت، آشنایی با ارایه طرح کسب و کار، آموزش مفاهیم بازاریابی و فروش، حسابداری و مدیریت مالی، تجارت الکترونیک، بازدید صنعتی و انتخاب بهترین تیم و معرفی آن بوده و پس از پایان دوره مدرک معتبر از مرکز آموزش اتاق ایران به شرکت کنندگان اعطا خواهد شد.  

کد خبر 324229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.