هزینه‌های گمرکی اظهارنامه های صادراتی حذف شد/تسریع صادرات از گمرک کاشان

مدیرکل گمرک اصفهان در خصوص اجرای قابلیت جدید سامانه جامع امورگمرکی، گفت: شرکت های تولیدی شهرستان کاشان که درخواست ارزیابی در محل جهت رویه صادرات دارند پس از اخذ شماره ارزیابی از سامانه پنجره تجارت فرامرزی تمام تشریفات گمرکی توسط اظهارکننده انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا اسداله احمدی‌ونهری با اشاره به اینکه در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و دولت الکترونیک، صادرات تولیدکنندگان شهرستان کاشان با حداقل تشریفات گمرکی انجام می شود، تاکید کرد: با این رویه صادرکنندگان دیگر نیازی به حضور و مراجعه به گمرک را ندارند.

وی در تشریح این قابلیت جدید تشریفات صادرات کالا (ارزیابی در محل)، بیان داشت: در این راستا ۹۰ درصد اظهارنامه های صادراتی ارزیابی در محل گمرکات استان اصفهان در مسیر سبز و ۱۰ درصد بقیه نیز در مسیر زرد قرار می گیرند و بدون نیاز به بازرسی فیزیکی در گمرک مبدا کالا به مقصد مرز خروج ارسال می شود و در صورت نیاز، بازرسی کالا در مرز خروج صورت می گیرد.

مدیرکل گمرک استان اصفهان پیرامون کاهش هزینه های صادرکنندگان کالا، گفت: کلیه هزینه های گمرکی که در گذشته شامل (دیماند و ماموریت) برای اظهارنامه های صادراتی (ارزیابی در محل) دریافت می شد؛ حذف شده است.

احمدی ونهری در زمینه صدور  بیجک برای حامل ها صادراتی، خاطرنشان کرد: صدور بیجک نیز  از طریق سامانه پنجره تجارت فرامرزی توسط صاحب کالا و اظهارکننده صورت می گیرد.

وی با بیان اعتماد کامل گمرک به صادرکنندگان کالا در استان اصفهان و به خصوص شهرستان کاشان، تاکید کرد: با راه اندازی این قابلیت در گمرکات استان اصفهان علاوه بر تسریع عملیات گمرکی، نیازی به حضور صاحب کالا و یا نماینده وی در گمرک اصفهان و کاشان نیست و در نتیجه هزینه و زمان صادرات کالا کاهش می یابد.

کد خبر 324219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.