پیاده روها و فرهنگسراهای منطقه ۱۲ برای تردد معلولان مناسب می شود

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان گفت: مناسب سازی پیاده روها و فرهنگسراهای سطح منطقه ۱۲ برای تردد آسان معلولان و جانبازان در دست اجراست.

به گزارش ایمنا، مناسب سازی شهر برای معلولان یکی از وظایف شهرداری هاست اما اگر نگاهی به زیرساخت های شهر داشته باشیم متوجه می شویم که هنوز با استانداردهای لازم در زمینه عادی سازی زندگی برای این قشر از افراد جامعه فاصله داریم البته مدیریت شهری اصفهان طی سال های اخیر با اجرای طرح های مناسب سازی معابر و پیاده رو ها برای معلولان سعی کرده تا در این مسیر گام بردارد.

از همین رو شهرداری اصفهان در سال ۹۰ ستاد مناسب سازی فضاهای شهری در معاونت شهرسازی و معماری را راه اندازی کرد تا رصد بازخورد پروژه ها، تخصیص بودجه برای اجرای پروژه ها و غیره پیگیری شود.

خوشبختانه بودجه مناسب سازی هرساله رشد خوبی داشته به طوری که بودجه سالجاری نیز۵۰ درصد رشد داشته و اکنون نیز مناسب سازی معابر مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان برای تردد روان معلولان و سالمندان در دست اجراست.

محمدرضا برکت مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان در این باره اظهار کرد: مناسب سازی پیاده روها و فرهنگسراهای سطح منطقه برای تردد روان معلولان، سالمندان و شهروندان در دست اجراست.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این پروژه  ۱۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است، ادامه داد: این پروژه ظرف ۳ ماه آینده تکمیل می شود.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مناسب سازی خیابان عاشق آباد و خیابان بهارستان در دست انجام است.

برکت در ادامه با اشاره به دیگر پروژه های منطقه تصریح کرد:  پیادروسازی خیابان کاوه، سه راه ملک شهر - جنب بوستان مادر با مساحت ۳هزار متر مربع با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حال اجراست.

وی اضافه کرد: همچنین در کنار این پیاده روسازی یک مسیر ویژه تردد دوچرخه احداث می شود.

کد خبر 324204

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.