فعالیت‌های موشکی کشورمان ارتباطی با برجام ندارد/فرانسوی‌ها در زمین ترامپ بازی نکنند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس گفت: موضع گیری فرانسوی ها درباره فعالیت‌های موشکی کشورمان صرفا در راستای ایجاد راه فرار در قبال مواضع دولت آمریکا است.

خبرگزاری ایمنا- گروه سیاسی- به نقل از خانه ملت. کمال دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه صحبت رئیس‌جمهور فرانسه با رییس جمهور ایالات متحده مبنی بر اینکه باید به کنترل ایران ادامه دهند و در عین حال درباره فعالیت‌های موشکی بالستیک، کشورمان را وادار به پاسخگویی بیشتر کنند، گفت: به نظر می رسد چنین موضع گیری هایی صرفا در راستای ایجاد راه فرار در قبال مواضع دولت آمریکا است.نماینده مردم تفت و میبد در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورمان و 1+5 در قبال اجرای مفاد برجام تعهد دارند و کشوری نمی تواند خلاف رویه مذکور در متن برجام عمل کند، اظهار کرد: بر این اساس فعالیت‌های موشکی بالستیک اصلا ارتباطی با برجام نداشته و ندارد؛ لذا نمی توان چنین موضوعاتی را در راستای برجام تلقی و نسبت به آنها اقدام به مذاکره کرد.

وی با اشاره به اینکه مذاکره در خصوص مباحث هسته ای در دستورکار کشورمان قرار داشته و مبحث دیگری برای مذاکره وجود ندارد، ادامه داد: موضع گیری فرانسه در خصوص فعالیت‌های موشکی بالستیک صرفا دیدگاه این کشور محسوب شده و هیچ ربطی به سایر کشورهای اروپایی ندارد؛ فرانسوی ها باید در زمان اعلام مواضع کشورشان، بر اساس واقعیات و حق قانونی هر کشور اظهار نظر کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: آمریکایی ها باید بدانند که اگر خلف وعده ای در برجام کنند هیچ ضرری به جمهوری اسلامی ایران وارد نمی شود و باید هزینه خروج از برجام را بدهند. نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برجام توافقنامه مستقل هسته ای است و بر اساس آن نمی توان موضوعات دیگر را به برجام ربط داد.

کد خبر 324182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.