انتخابات شورای دانش آموزی تمرین دموکراسی است

دهاقان – رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان دهاقان گفت: انتخابات شورای دانش آموزی یک نوع تمرین دموکراسی است و از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، رجب فرهمندیان با بیان این مطلب، اظهار داشت: دانش آموزان با حضور در این انتخابات به عنوان داوطلب شورای دانش آموزی با مشکلات آموزشگاه ها و رفع آن آشنا می شوند و این تمرین خوب برای حضور در زمینه های اجتماعی و سیاسی تلقی می شود.

وی با اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان، اذعان داشت: همانطور که فرزندان ما در آموزشگاه ها درس می آموزند ما به عنوان اولیای دانش آموزان هستیم پس ارتباط با مسئولان آموزشگاه ها و تعامل با آنها در زمینه های مختلف یک نیاز است که باید بیشتر به آنها پرداخته شود.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان دهاقان با توجه به برگزاری المپیاد ورزشی گفت: به این منظور هشت واحد آموزشگاهی برای برگزاری المپیاد درنظر گرفته شده است که زمینه ایجاد نشاط را در بین دانش آموزان فراهم می کند.

فرهمندیان در ادامه باتوجه به قبولی ۷۱درصدی دانش آموزان در کنکور گذشته، افزود:۷۳درصد از قبول شدگان به رشته های فنی و حرفه ای گرایش داشتند که نسبت به سال گذشته افزایش ۴۰درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: رشته های کارودانش که در سال گذشته مورد استقبال دانش آموزان قرار نگرفت، امسال با رشد ۱۵درصدی مواجه بود و ۲۱ نفر از دانش آموزان به این رشته ها گرایش پیدا کردند.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان دهاقان خاطر نشان کرد:۴ نفر از دانش آموزان در رشته های پزشکی و دندانپزشکی قبول شده اند که در سال گذشته تنها دونفر قبول شدگان این رشته ها بوده اند.

کد خبر 324149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.